دومین جلسه شورای اداری زندان‌های گلستان

دومین جلسه شورای اداری زندان‌های استان در سال جاری، با محوریت تبیین تأکیدات رئیس سازمان زندان‌های کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان گلستان، دومین جلسه شورای اداری زندان‌های استان در سال ۱۴۰۲ با محوریت تبیین سخنان و تأکیدات رئیس سازمان زندان‌های کشور (در نشست اخیر با مدیران ستادی و استانی)، با حضور غلامرضا سرلک مدیرکل، معاونین، رؤسای دوایر ستادی و مدیران زندان‌ها و جمعی از مسئولین وکارکنان در سالن جلسات اداره کل زندان‌های گلستان برگزار شد.

مدیرکل زندان‌های گلستان در ابتدا ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و گرامیداشت دهه امامت و ولایت، با بیان اینکه تأکیدات و منویات رئیس سازمان زندان‌ها بسیار راهبردی و مهم است، اجرای دقیق آن در زندان‌ها را لازم الاجرا و ضروری دانست.

دومین جلسه شورای اداری زندان‌های گلستان

غلامرضا سرلک با اشاره به منویات رییس سازمان زندان‌ها، گفت: نظم و امنیت در زندان‌ها در گرو اجرای دقیق قوانین و آئین نامه ها است و بدون استثناء هر فردی در هر مقامی موظف به اجرای دقیق مقررات می‌باشد و با متخلفان برخورد قانونی و قاطع خواهد شد.

مدیرکل زندان‌های استان در ادامه گفت: در حوزه اشتغال زندانیان ملاک عمل اشتغال کیفی، مولد و پایدار باشد و صرفا به افزایش آمار اشتغال زندانیان اکتفا نشود و همچنین نظارت بر اجرای تبصره۱۶ بصورت دقیق و مستمر صورت گیرد.

عضو شورای عالی قضائی استان با بیان اینکه دفاتر قضائی در زندان‌ها بسیاری از درخواست های زندانیان را تسهیل می‌کنند بر فعال بودن این دفاتر بصورت همه روزه و تا پایان وقت اداری تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه مکاتبات اداری باید در موعد مقرر و در اسرع وقت انجام شود، دستور داد تا نتیجه موارد قضائی درخواست شده را در اسرع وقت به ستاد سازمان اعلام نمایند.

مدیرکل زندانها با مهم دانستن اقدامات بخش بهداشت و درمان زندان‌ها، بر جداسازی زندانیان با مصرف دروهای خاص و پیشگیری از رفتارهای آسیب رسان برخی از زندانیان تأکید کرد.

سرلک با بیان اینکه حفظ اطلاعات طبقه بندی شده مانند حفظ اموال دولتی ضروری و از وظایف کارکنان است، ضمن تأکید بر افزایش هوشیاری، نکاتی را در این خصوص بیان کرد.

وی تبیین خدمات زندانبانی اسلامی را مهم برشمرد و بر به تصویر کشیدن اقدامات خاص و رویدادهای مهم زندانها بصورت مشروح تأکید کرد.

سرلک همچنین در خصوص رعایت حقوق شهروندی مددجویان و استفاده بیشتر از پابند الکترونیک برای زندانیان واجد شرایط(به غیر از سرقت ، جرائم خشن و مخل آسایش و امنیت) نکاتی را اظهارداشت و در پایان سخنان برای کلیه کارکنان همکاری پویا، همیاری خالصانه و موفقیت مسئلت داشت.

در دامه نیز هریک از مسئولین حاضر در جلسه در خصوص موارد مطروحه گفتگو و تبادل نظر کردند و در پایان جلسه تصمیمات لازم مصوب شد.

انتهای خبر/

دومین جلسه شورای اداری زندان‌های گلستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha