افزایش 5 درصدی اشتغال مولد در زندان‌های هرمزگان

مدیرکل زندان های استان هرمزگان گفت: اشتغال مولد مددجویان زندان های استان در خرداد امسال نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان هرمزگان، مصطفی کیشانی در نشست شورای اداری زندان های استان در بندرعباس افزود: اشتغال مولد عزت نفس زندانیان را تقویت و آنها را برای ورود آبرومندانه به جامعه آماده می کند.
وی بیان داشت: به همین منظور از سال گذشته تاکنون پرداخت تسهیلات کارآفرینی با هدف اشتغال مولد مددجویان در زندان های استان آغاز شده است.
مدیرکل زندان های استان تصریح کرد: تاکنون بیش از 80 میلیارد ریال از این تسهیلات پرداخت شده که زمینه اشتغال مولد 80 نفر از مددجویان با پرداخت این تسهیلات فراهم شده است.
کیشانی ادامه داد: این تسهیلات قرض الحسنه به کارآفرینان پرداخت می شود تا از مددجویان به عنوان نیروی کار استفاده کنند.
وی برتعامل با مراکز فنی و حرفه ای استان برای اموزش مددجویان تاکید کرد و گفت: باید مددجویان و خانواده های آنها را به مهارت های شغلی تجهیز کرد تا ضمن جذب در بازار کار از آسیب های اجتماعی نیز پیشگیری شود.
مدیرکل زندان های استان در ادامه خواستار ایجاد و راه اندازی پایگاههای سلامت در زندان ها شد و افزود: پیش از هر چیزی سلامت همه مددجویان در اولویت است و باید با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان پایگاههای سلامت همانند شهرها در زندان ها هم راه اندازی کرد.
کیشانی اظهار داشت: هم اکنون همه خدمات بهداشتی و درمانی به صورت تخصصی با بالاترین کیفیت در زندان ها ارائه می شود.
وی بر توجه ویژه به برنامه های فرهنگی در زندان های استان تاکید کرد و گفت: باید با برنامه ریزی مناسب فعالیت های متنوع و متعدد فرهنگی و اموزشی در زندان ها اجرا شود که این مهم تاثیر بسیار زیادی در کاهش فشارها و آسیب های ناشی از حبس در مددجویان خواهد داشت.
مدیرکل زندان ها ی استان خواستار صرفه جویی و مصرف بهینه در زندان ها هم شد و افزود: به زودی با بروز رسانی سامانه های سازمانی، شاهد حذف کاغذ از مکاتبات اداری خواهیم بود و باید در همه بخش ها اعم از مصرف برق، آب و مواد غذایی به سمت استفاده درست و مصرف بهینه رفت.
کیشانی بر آموزش کارکنان به خصوص پرسنل یگان حفاظت و مراقبین هم تاکید و تصریح کرد: همه کارکنان در هر رده ای نیازمند آموزش هستند و باید برای جلوگیری از روزمرگی، ارائه خدمات مناسب زندانبانی و ارتقاء امنیت زندان ها این آموزش ها با جدیت دنبال شود.
انتقال زندانیان غیربومی، بهره گیری بیشتر از پابند الکترونیکی، ثبت خدمات بهداشتی و درمانی در سامانه های سازمانی، ر اه اندازی قرارگاه اجتماعی، نظارت اصولی بر پخت غذا، فروش محصولات و تولیدات مددجویان و جلوگیری از ورود اقلام ممنوعه به زندان ها از دیگر تاکیدات مدیرکل زندان های استان در این نشست بود.
گفتنی است در پایان این نشست از روسای زندان های استان که در اشتغال و حرفه آموزی زندانیان، موفق عمل کردند، قدردانی شد.

افزایش 5 درصدی اشتغال مولد در زندان های هرمزگان

افزایش 5 درصدی اشتغال مولد در زندان های هرمزگان

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha