تشکیل «شورای برنامه‌ریزی خدمات اجتماعی» در زندان‌های سیستان و بلوچستان

  با هدف برنامه ریزی جهت شیوه نامه اجرای کارگاههای آموزش مهارت های اساسی زندگی ویژه زندانیان و سربازان وظیفه در سال جاری برابر شاخص های اعلامی سازمان زندان ها،شورای برنامه ریزی خدمات اجتماعی زندان های استان به صورت ویدئو کنفرانس با مراکز تامینی و تربیتی تابعه تشکیل جلسه داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های سیستان و بلوچستان،در این جلسه که با حضور محمدمرادی معاون سلامت اصلاح و تربیت زندان های استان و اعضاء گروه برگزار شد.مرادی با اشاره به نقش تاثیرگذار امر آموزش در زندگی انسان ها و نیاز امروزه جامعه پویا و شاداب، بر برگزاری کارگاههای آموزشی مهارت های اساسی زندگی در سطح جامعه با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت:درون ندامتگاهها یکی از روشها به منظور بازاجتماعی نمودن افراد بزه کار برپائی این کارگاههای در امر آگاه سازی و اصلاح وتربیت موثر است که میتواند در عدم بازگشت مجدد مددجو به زندان نقش آفرینی کند.

وی در ادامه به مطالعه قوانین و آئین نامه اجرایی سازمان زندان‌ها، تصریح کرد:در آئین نامه سازمان ،سند تحول قضایی و همچنین ماده 38 احکام دائمی توسعه کشور،تحقق را در هرچه بهتر اجرایی نمودن این قوانین با استفاده از ظرفیت نهادها و ارگان‌های حمایتی که در قوانین ذکر نموده است.

معاون سلامت،اصلاح و تربیتی زندان های استان اجرای دقیق برنامه های عملیاتی سال 1402 و تحقق شاخص های اعلامی سازمان را مستلزم برنامه ریزی هدفمند و مستمر دانست .

صادقعلی ملاالهی رئیس اداره خدمات اجتماعی و مرکز مراقبت بعداز خروج زندان های استان،ضمن تشریح برنامه های عملیاتی1402 و بر اجرای دقیق تکالیف سازمانی،برنامه ها و برش های استانی تعیین شده جهت مراکز تامینی وتربیتی استان،انجمن‌های حمایت از زندانیان در شهرستان ها و کانون اصلاح و تربیت زاهدان اشاره کرد و در ادامه نسبت به تشریح نحوه برگزاری دوره های آموزش مهارت‌های اساسی زندگی و آموزش مهارت‌ شیوه های نوین کسب و کار برای مددجویان و خانواده مددجویان و تفکیک شرح وظایف هر واحد نکاتی بیان کرد. شایان ذکر است در این جلسه نیز رئیس اداره فرهنگی وتربیتی،کارشناسان این حوزه ،مددکاران زندان و انجمن حمایت از زندانیان حضورداشتند .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha