۱۵۱ زندانی نیازمند در دهه «ولایت و امامت» از زندان‌های آذربایجان غربی آزاد شدند
مراسم آزادی ۱۵۱ زندانی نیازمند نیازمند در دهه ولایت و امامت در ارومیه

۱۵۱ زندانی نیازمند جرایم غیرعمد با کمک خیرین ستاد دیه و ارائه ارفاقات قانونی مراجع قضایی در دهه ولایت و امامت از زندان های استان آذربایجان غربی آزاد شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های آذربایجان غربی ،درآستانه عیدولایت و امامت همچنین گرامیداشت هفته قوه قضاییه ۱۵۱ نفراز زندانیان نیازمند با مساعدت خیّرین، کمک های ویژه ستاد دیه و ارائه ارفاقات قانونی از زندان های استان آزادشدند.

این مراسم صبح روز دوشنبه ۱۲تیرماه در سالن اجتماعات بنیاد خیریه رفاه کودک استان آذربایجان غربی و با حضور خیّرین، معتمدین، بسیج اصناف ،اقشار و جمعی از مسئولین برگزار شد.

مدیرکل زندان های استان آذربایجان غربی سخنران اول مراسم بود که با تقدیر از انسجام ملی و هم افزایی باشکوه مردم استان آذربایجان غربی در عرصه های حمایت اجتماعی از همنوعان این حرکت عظیم تکریم شعائر و نشاط در جامعه اسلامی را موهبت خدا بر دل بندگان مومن دانست و گفت :شکات نجیب از میان همین مردم ولایت مدار و دیدندار اتان بزرگترین خیّرین ما در گذشت از پرونده های محکومین نیازمند هستند و بیشترین مبلغ را به نام خود ثبت کرده اند و ما به این همت و همدلی می بالیم.

فتحی مدیرکل زندانهای استان در ادامه گفت : شاکیان درسه ماهه امسال بیش از۳۱۲ میلیاردریال درامرپرونده های محکومین مالی جرائم غیرعمدگذشت داشته اند.وی ادامه داد قضات شریف استان به تدبیر رئیس کل دادگستری بیشترین دقت را در قبول اعسار و آزادی زندانیان نیازمند داشتند و این عمل در تعالی برنامه های مردمدارانه و قانون گرایانه قوه قضائیه از ساکله دستگاه قضایی استان ستودنی است

مراد فتحی با توجه به میزان بازدیدهای مکرر و مداوم با مدیریت دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان گفت: حجم قبول درخواست های زندانیان نیازمند شناسایی شده برای استفاده از تسهیلات جایگزین حبس و ارائه ارفاقات قانونی در این تعاملات و بازدید های مستمر هدفمند صورت می گیرد که امروز بخشی از زندانیان واجد الشرایط در آستانه دهه امامت و ولایت با این همت و تدبیر مدیریت قضایی آزاد می شوند

وی به موضوع بازدید از زندان مهاباد و مساعدت در آزادی ۴ زندانی تبعه عراقی در دیدار صمیمی شبانه و تقدیر هیات امناء ستاد دیه کشور از حسن تدبیر ، دلسوزی رئیس کل دادگستری استان و رئیس هیات امناء ستاد دیه استان در آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد اشاره کرد .

به عشق علی(ع)۱۵۱زندانی نیازمند آذربایجان غربی آزاد شدند به عشق علی(ع)۱۵۱زندانی نیازمند آذربایجان غربی آزاد شدند

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی سخنران بعدی در مراسم آزادسازی ۱۵۱ زندانی نیازمند بود که با تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر ضمن اشاره به برنامه‌های هفته قوه قضاییه اظهار کرد: نگاه به مقوله زندان با سایر سیستم‌های قضایی دنیا در ایران متفاوت است و در ارتباط با مقوله زندان و زندانیان به مناسبت هفته قوه قضاییه برنامه‌های خوبی را پیش بینی و برنامه ریزی کرده بودیم که با استفاده از ظرفیت همکاران قضایی و خیرین نیک اندیش و نیکوکار استان در مقوله آزادسازی زندانیان، امروز ۱۵۱ زندانی جرایم غیرعمد با مساعدت‌های خیرین نیک اندیش و ستاد دیه و بر اساس تصمیمات جلسه شورای طبقه بندی زندانیان استان آزاد می‌شوند که بسیار ارزشمند است.

عتباتی با اشاره به ارزش بالای کار نیکوکاران و خیرین گفت: پاداش و ثواب این کارهای انسان دوستانه با خداوند متعال است و قطعاً این برنامه‌های آزادسازی زندانیان در طول سال با کمک خیرین نیک اندیش و با کمک همکاران قضایی و مجموعه پرسنل زندانیان استان با تمام توان دنبال خواهد شد.

وی افزود: در کنار تکالیف قانونی از وظایف انسانی غافل نیستیم و زندانی خودش و خانواده اش تحت رصد هستند و هر جایی که نیاز باشد و امکانات لازم فراهم باشد مورد توجه و مساعدت قرار می‌گیرند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ادامه داد: اشتغال زندانی امری مهم است که دستگاه قضایی به جد دنبال می‌کند تا این مددجویان به جامعه بازگردند.

️رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی دراین مراسم گفت:به دلیل اینکه دربرخی موارد وحضورفرد در زندان آسیب هایی رامتوجه او وخانواده اش می کند،قانونگذارتسهیلاتی راایجادکرده تازندانیان مستحق بنوانندبااستفاده ازآن به زندگی عادی خودبازگردند.


️آقای عتباتی بااشاره به اینکه تاکنون ۱۶۰۰ زندانی استان بعد ازآزادی درکارگاههای صنفی مشغول به کارشده اندافزود:جمع آوری ۴۰ میلیارددرجشن گلریزان وتبدیل شدن ۵۴ فقره قتل عمدبه صلح وسازش ازجمله فعالیت ستاددیه وافرادخیرونیکوکاراستان درسال گذشته بوده است.

استفاده از ظرفیت خیرین و صلح یاران و متنفذین برای کمک به زندانیان و اخذ سازش از شکات آن‌ها تاکید بعدی عتباتی بود و از خیرین نیک اندیش و هنرمندان، ورزشکاران، مدیران و همه کسانی که برای آزادی زندانیان قدم بر می‌دارند تشکر و قدردانی کرد.

این مراسم با برنامه شاد غدیر خوانی در کلام عاشیق های آذربایجانی و تقدیم الواح تقدیر هیات امناء ستاد دیه کشور ، خیّرین بسیج عشایر کرد مسلمان ، هیات امناء بنیاد خیریه رفاه کودک به ریاست کل دادگستری استان آذربایجان غربی ادامه یافت و در پایان مراسم حکم آزادی ۱۵۱ زندانی که سه نفر از این تعداد مادران زندانی سرپرست خانواده بودند که با همکاری خیّرین در مراسم آزاد شدند.

حکم آزادی توسط مسئولین برگزار کننده مراسم به عنوان نمادین به ۱۲ نفر زندانی آزاد شده تحویل و این مددجویان از زندان آزاد و در ایام با ارزش دهه امامت و ولایت به کانون گرم خانواده بازگشتند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha