مرخصی تشویقی به 150مددجوی کتابخوان در ندامتگاه تهران بزرگ

به مناسبت دهه ولایت، با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی طرح اعطای مرخصی تشویقی به مددجوی کتابخوان در ندامتگاه تهران بزرگ اجرایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای اولین بار طرح اعطای مرخصی تشویقی به فعالان کتاب‌خانه‌ها با هماهنگی قاضی ناظر بر زندان در ندامتگاه تهران بزرگ اجرایی شد.

در این طرح 100 جلد کتاب با عنوان "دو گوهر نایاب، پدر و مادر" توسط حجت الاسلام والمسلمین سید حسین هاشمی نژاد، نویسنده کتاب به ندامتگاه اهداء گردید و بعد از فراخوان در یکی از واحدهای مجتمع در مجموع 150 نفر از زندانیان برای شرکت در این مسابقه کتابخوانی اعلام آمادگی کردند و پس از مطالعه کتاب مذکور، آزمون برگزار گردید و نفرات برتر معرفی شدند.

در این مراسم با حضور نویسنده کتاب، قاضی ناظر بر زندان و مدیر ندامتگاه تهران بزرگ، لوح تقدیر به 14 نفر برتر اهدا گردید و با موافقت قاضی ناظر بر زندان مقرر گردید به افراد برگزیده، کلیه مددجویان شرکت کننده در این مسابقه، مرخصی تشویقی اهداء شود.

در حال حاضر 6 کتابخانه ندامتگاه تهران بزرگ با ظرفیت 50 هزار جلد کتاب در واحدهای فرهنگی فعال می باشند که با استفاده از منابع موجود در کتابخانه‌های ندامتگاه و تقویت کتابخوانی در زندان می تواند نقش مهمی را در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha