​​ثبت نمایشگاه صنایع دستی زندانیان کردستان در تقویم سازمان میراث فرهنگی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: ارائه آموزش‌های تخصصی رشته‌های مختلف صنایع‌دستی به زندانیان فاقد مهارت در استان با رویکرد توسعه اشتغال دنبال می‌شود و به مناسبت هفته قوه قضائیه نمایشگاه صنایع دستی آنان در تقویم رسمی این سازمان ثبت شد.

به‌ گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان کردستان ، منصور مهرزاد روز سه شنبه در نشست با مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان کردستان اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال و رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی)مبنی بر رشد تولید، اولویت این اداره‌کل در سال‌جاری آموزش رشته‌های صنایع‌دستی، حمایت از صنعتگران، صادرات و ایجاد اشتغال در این حوزه است.

وی افزود: برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی رشته‌های مختلف صنایع‌دستی به علاقمندان به‌ویژه زندانیان فاقد مهارت، از جمله اقدامات مهم این مجموعه در سال‌جاری است.

​​ثبت نمایشگاه صنایع دستی زندانیان کردستان در تقویم سازمان میراث فرهنگی
مهرزاد با تأکید بر معرفی آثار ارزشمند صنایع‌دستی تولید شده توسط مددجویان و حمایت از این هنرمندان، گفت: در نظر داریم در برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی داخل و خارج از استان یک غرفه به عرضه محصولات تولیدی زندانیان اختصاص یابد.
مدیر بنیاد تعاون اداره‌کل زندان‌های استان کردستان هم در این جلسه ضمن تقدیر از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در راستای همکاری‌های مؤثر با اداره زندان‌ها گفت: بسیاری از مددجویان با یادگیری صنایع‌‍‌دستی توانسته‌اند پس از آزادی از زندان برای خود شغل ایجاد کرده و برای گذراندن امور زندگی از این هنر استفاده کنند و مورد حمایت قرار گیرند.
حنیفی اظهار کرد: استعدادهای زیادی در زندان‌ها وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی مناسب، زمینه شکوفایی آن‌ها را فراهم کرد.
وی افزود: امید است ضمن تداوم همکاری‌ها بتوانیم در حرفه‌آموزی و توانمندسازی زندانیان و ایجاد فضایی مناسب برای زندگی و فعالیت آنان در اجتماع گام‌های استواری برداریم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha