نشست قرارگاه اجتماعی زندان در استان سیستان و بلوچستان 

با هدف تعیین اعضا کارگروه های تخصصی و تشریح اهداف و رسالت های قرارگاه و کارگروهها تابعه دومین جلسه نشست قرارگاه اجتماعی زندان در محل سالن کنفرانس اداره کل زندان ها برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های سیستان و بلوچستان این جلسه با حضور حجت الاسلام نجفی رئیس قرارگاه اجتماعی زندان و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل ،محمدحسین خسروی مدیرکل زندان های استان و سایر اعضا قرارگاه برگزار گردید .

معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ضمن تبریک هفته قوه قضائیه بر اتخاذ تدابیر لازم و ارائه راهکارهای پیشگیرانه پیرامون افراد بزهکار و یا در معرض آسیب تاکید نمود و گفت: اقدامات لازم در مسیر بازاجتماعی شدن زندانیان و توجه به وضعیت زندانی و خانواده های آنان در اولویت باشد و در ادامه بر ضرورت مشارکت و همراهی کلیه دستگاههای حاکمیتی اشاره نمود و رسالت پیشگیری و مهار جرائم در اجتماع را صرفاً نباید وظیفه قوه قضائیه دانست هماهنگونه که مقام معظم رهبری بارها برتعامل دستگاهها و... در مسیر خدمت به مردم و کارگشائی مشکلات تاکید دارند .

وی اظهار داشت؛عواملی همانند مشکلات اقتصادی یا اجتماعی،ارتباط مستقیمی با فرآیند ارتکاب جرم وتکرار جرم دارد. امروزه آمارها نشان دهنده ضرورت مداخلات جدی و موثر از سوی نهادهای متولی با هدف توانمندسازی محکومین و صیانت از خانوارهای آنها را می طلبد.

رئیس قرارگاه اجتماعی زندان با بیان اینکه این قرارگاه در شش کارگروه آموزشی و فرهنگی، خانواده، اشتغال و حرفه آموزی، بهداشت ودرمان ،آزادسازی،صلح وسازش، مددکاری و معاضدت قضائی ماموریت دارد تا با استفاده از ظرفیت سازمان ها و... اقدامات موثر و قابل ملموس درمسیر کاهش آسیب و بازاجتماعی افراد بزه کار را فراهم سازد .

این مقام عالی قضائی خاطرنشان کرد؛استان سیستان وبلوچستان از ظرفیت های بسیار ارزشمند در حوزه هایی همچون متنفذین قومی،معتمدین،روحانیون مذهبی،اقشار،اصناف وخیّرین و سازمان های مردم نهاد برخوردار است که توانسته اند در سال های اخیر گام های بسیار موثر وتاثیرگذار جهت افراد در معرض آسیب بویژه زندانیان و خانواده های آنان بردارند .

در پایان ایشان با یادآوری اینکه استنکاف از اجرای مصوبات جلسه را به مثابه ترک فعل دانست و تصویب عناوین و موضوعات مربوط به قرارگاه را در شورای پیشگیری از وقوع جرم به عنوان ضمانت اجرائی تحقق برنامه ها اعلام نمود .

مدیرکل زندان های استان ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یادوخاطره شهید آیت الله بهشتی ویاران صدیق انقلاب، به تشریح برنامه های اعلامی در حوزه قرارگاه پرداخت و با بیان اهداف و کارکردها بر همکاری و تعامل همه دستگاههای اجرائی مرتبط با طرح تاکید داشت.

خسروی با اشاره به ماهیت جهادی قرارگاه آنرا نکته مثبت در مسیر محقق نمودن اهداف عنوان کرد و افزود:انتخاب معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری را به سمت رئیس قرارگاه استان فرصت مناسبی برای پیگیری روند امور و تحقق اقدامات سازنده در مسیر اصلاح زندانیان و توجه به خانواده های آنان دانست و بومی سازی برنامه ها در سطح استان از دیگر پیشنهادات ایشان بود که در جلسه بیان گردید .

خاتمه جلسه با بحث و بررسی در خصوص نحوه عملیاتی شدن برنامه های کارگروه ها همراه شد و حاضرین در انتها با روسا،نائب رئیس واعضا کارگروه ها نیز آشنا شدند .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha