پرداخت ۳۰ فقره وام ۱۰۰ میلیون تومانی به خانواده زندانیان فعال در حوزه اشتغال زندان همدان

معاون اقتصادی و مدیرکل امور اقتصادی استانداری همدان از زندان مرکزی این شهر بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان همدان، حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی، محمدی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان و رضاپور معاون دادستان با همراهی رئیس زندان و جمعی از کارشناسان اداره کل و زندان مرکزی از این مرکز بازدید کردند.

در این بازدید که با هدف کمک به توسعه اشتغال زندانیان انجام گرفت بازدید کنندگان پس از حضور در بند اشتغال و بررسی فرآیند بازاجتماعی شدن زندانیان از طریق کار و کسب درآمد، فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی زندانیان را نیز از نزدیک رصد کردند.
در ادامه این بازدید معاون و مدیرکل امور اقتصادی استانداری همدان به همراه دیگر بازدیدکنندگان فضاهای فیزیکی و محوطه داخلی زندان را به منظور ایجاد فضای اشتغال مورد ارزیابی قرار دادند.
سید مجتبی حسینی معاون اقتصادی استانداری همدان در پایان این بازدید ضمن تقدیر از اقدامات فرهنگی و اشتغالی برای زندانیان گفت: از اشتغال زندانیان و کمک به توانمندسازی خانواده زندانیان، از خانواده ۳۰ نفر از زندانیان شاغل در کارگاه‌های زندان که قصد راه اندازی کسب و کاری را داشته باشند از طریق اعطای وام‌های ۱۰۰ میلیون تومانی با سود ۲درصد حمایت می کنیم.
حسینی همچنین افزود: به منظور حمایت از ورزش باستانی و ترغیب زندانیان به حضور در این حوزه، ۱۴ فقره وام ۲۰ میلیون تومانی ۲درصد به باستانی کار همدانی اعزام شده به مسابقات کشوری پرداخت می‌شود تا ضمن حمایت از این ورزشکاران زمینه تشویق سایر زندانیان به انجام ورزش و فعالیت‌های ورزشی فراهم شود.
معاون اقتصادی استانداری همدان همچنین تاکید کرد: برای کمک به فروش بیشتر و عرضه مستقیم محصولات به بازار، غرفه ثابتی در فروشگاه اتکا برای عرضه محصولات تولیدشده در زندان راه اندازی می‌کنیم.
اهداء ۱۰۰۰ متر بتن برای بازسازی هواخوری بندها، تامین کلیه مصالح مورد نیاز برای ساخت سوله اشتغال ۲۰۰۰ متری و پیگیری روکش آسفالت جاده زندان مرکزی از دیگر مسائل مطرح شده در جریان این بازدید بود.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha