بازدید رئیس‌کل دادگستری استان تهران با هیئت 70 نفره قضایی از ندامتگاه قزلحصار

رئیس کل دادگستری استان تهران با مدیرکل زندان‌های استان و هیئت 70 نفره قضایی از ندامتگاه قزلحصار بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، رئیس کل دادگستری استان تهران در چهارمین روز از هفته قوه قضاییه، با یک هیئت قضایی 70 نفره برای بررسی مشکلات قضایی مددجویان در ندامتگاه قزلحصار حضور یافت.

علی القاصی مهر با حضور در کارگاه‌های تولیدی و گفتگو با مددجویان گفت: با گسترش کارگاه های اشتغال و افزایش میزان رضایت مددجویان از کسب درآمد حاصله ناشی از کار و تولید، نشان دهنده توجه مدیرکل زندان های استان تهران و کارکنان به اشتغال زندانیان است و شایسته تقدیر و تشکر است.

القاصی مهر با اشاره به جمع‌آوری درخواست‌های مددجویان به‌منظور بهره‌مندی از تسهیلات ارفاقی تصریح کرد: به معاونت نظارت بر زندان‌ها دستور داده شد تا ضمن دریافت درخواست‌های مددجویان برای بهره‌مندی از تسهیلات ارفاقی و تصمیم‌گیری در اختیار کمیسیون عفو و بخشودگی قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: معاونت نظارت بر امور زندان‌ها همچنین مکلف شد تا به‌منظور تسریع در تعیین تکلیف درخواست‌های مددجویان برای بهره‌مندی از تسهیلات ارفاقی کارگروه ویژه‌ای را تشکیل دهد و همه درخواست‌ها را بدون استثناء و به‌طور دقیق بررسی نماید تا پس از آن پیرامون اشخاص واجد شرایط در کمیسیون عفو و بخشودگی اتخاذ تصمیم شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتیجه نهایی اعم از برخورداری از تسهیلات ارفاقی و یا عدم برخورداری به فرد زندانی اعلام شود.

القاصی در ادامه سخنان خود از تصمیم‌گیری به‌منظور برخورداری تعداد قابل توجهی از زندانیان واجد شرایط از تسهیلات ارفاقی در روز جاری و در جریان بازدید قضات از زندان‌های استان تهران خبر داد و اظهار کرد: به‌مناسبت هفته قوه قضاییه مقرر شده است تا به زندانیان واجد شرایط ۱۲ روز مرخصی اعطا شود که پیش‌بینی می‌گردد حدود هزار نفر از مددجویان از این ارفاق قانونی بهره‌مند شوند.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه سخنان خود ایجاد اشتغال برای زندانیان را یکی از تاکیدات ریاست معزز قوه قضاییه عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر این مهم در سازمان زندان‌ها و دادگستری کل استان تهران به‌عنوان یک اولویت در حال پیگیری است و خوشبختانه اقدامات شایان توجهی پیرامون ایجاد اشتغال برای زندانیان در استان تهران صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان تهران در پایان سخنان خود در جمع مددجویان واحدهای یک و دو قزلحصار گفت: همه درخواست های مددجویان تا وصول نتیجه مورد رصد و پیگیری قرار می گیرد و نتیجه به اطلاع آنان خواهد رسید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha