مقابله با مواد مخدر نیازمند مشارکت همگانی است

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه مقابله با مواد مخدر نیازمند مشارکت همگانی است، گفت: مواد مخدر با این همه آسیب‌هایی که دارد کسی که اینها را تولید، ترویج و مردم را گرفتار کرده اروپای به اصطلاح متمدن است که از هر وحشی وحشی‌تر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی، آیت الله سیدعلیرضا عبادی-نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، در دیدار با اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بزرگداشت شهدیا حق و شهدایی که در این مسیر جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند، اظهار کرد: انسان عاقل اگر در یک شب تابستان موقع خواب متوجه شود که یک عقرب خطرناک وارد رختخوابش شده است برای دفع ضرر احتمالی با همه احتیاط هر گوشه را نگاه می‌کند تا خطر رفع شود.

وی با بیان اینکه دفع خطر احتمالی لازمه عقل یک انسان است، افزود: حالا خطر عقرب بیشتر است یا مواد مخدر از نتایجش متوجه می‌شویم؛ اگر به خاطر نیش عقرب کسی بمیرد یعنی با مرگ زودرس از دنیا رفته است اما به دین، انسانیت، ناموس، مال و آبرویش که صدمه نمی‌زند پس چگونه است که ما ادعا می‌کنیم انسان عاقلی هستیم اما متاسفانه در مقابل خطر بزرگ مواد مخدر نسبت به انسان و اسلام و آبرو و دین بی‌تفاوت هستیم.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مواد مخدر با این همه آسیب‌هایی که دارد کسی که اینها را تولید، ترویج و مردم را گرفتار کرده اروپای به اصطلاح متمدن است که از هر وحشی وحشی‌تر هستند، تصریح کرد: اما هنوز نتوانسته‌ایم به فرزندانمان بفهمانیم که اروپا وحشی است و در این زمینه خیلی عاجز و ناتوان هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مقابله با مواد مخدر نیازمند مشارکت همگانی است، گفت: آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، دانشگاه و حوزه علمیه در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر باید طرحی مختصر و مفیدی داشته باشند که در مدارس و خانواده‌ها این دشمن را برای کودکان و نوجوانان و جوانان مجسم و مصور کنند.

آیت الله عبادی با اشاره به تلاش دشمن برای ترویج فساد، مواد مخدر، کشتن مردم اشتغال کشورها در جوامع بشری، بیان کرد: باید چهره حقیقی اروپایی‌های وحشی به فرزندانمان و جوامع بشناسانیم که دیگر حتی از اسم اروپا و امریکا بدشان بیاید.

* 40 تن مواد مخدر کشف شده در استان های شرقی کشور در خراسان جنوبی امحاء می شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی در این دیدار گفت: ۴۰ تن انواع مواد مخدر غیر صنعتی کشف شده در استان های شرقی کشور هفته مبارزه با مواد مخدر به صورت ویدئو کنفرانس با حضور نمایندگان سازمان ملل و مسئولان کشوری امحاء می شود.

محمدرضا حسنی‌مقدم افزود: برای اجرای این طرح هزار و ۸۰۰ معلم خراسان جنوبی تحت آموزش قرار گرفته‌اند و با اجرای طرح یاری‌گران زندگی در ۹۵۸ مدرسه خراسان جنوبی نیز ۱۴۸ هزار دانش‌آموز از مزایای آن برخوردار شده‌اند.

وی تصریح کرد: طرح یاری‌گران مراکز کار و تولید نیز در ۳۵ کارگاه اجرایی شده که ۸۰۰ نفر آموزش ‌های لازم را فراگرفته‌اند.

وی یادآور شد: اجرای طرح یاری‌گران زندگی در ۲۵۰ روستای خراسان جنوبی در حال اجرا است که در یک منطقه مرزی فقط ۷۲ نفر به ترک اعتیاد روی آوردند.

وی از واگذاری زمین ۳ هزار و ۵۰۰ متری برای احداث ساختمان ماده ۱۶ خراسان جنوبی در بیرجند خبر داد و گفت: ۵۰ درصد از هزینه احداث این پروژه از تعهدات ستاد مبارزه مواد مخدر و مابقی از اعتبارات استانی تامین می‌شود.

گفتنی است: این دیدار به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر انجام که «مجید آذرمهری» معاون سلامت،اصلاح و تربیت زندان های استان به عناون عضو اصلی نیز حضور داشت.

انتهای خبر/

مقابله با مواد مخدر نیازمند مشارکت همگانی است

مقابله با مواد مخدر نیازمند مشارکت همگانی است

مقابله با مواد مخدر نیازمند مشارکت همگانی است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha