همدلی مردم و مسئولین آذربایجان‌غربی با اخذ رضایت برای ۵۴ پرونده محکومین قصاص

دیدار رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و اعضای شورای قضایی و شورای معاونین دادگستری استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان آذربایجان غربی، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این دیدار با اشاره به مقام و منزلت شهید آیت اله دکتر بهشتی به ابعاد شخصیتی این عالم بزرگوار پرداخت و گفت: معمار دستگاه قضایی بزرگ مرد عدالت کشور یکی از افراد تاثیرگذار در شکل گیری نظام قضایی اسلامی است و شخصیت برجسته ای دارد. وی در ادامه به سیاست های دستگاه قضایی استان پرداخت و گفت: رویکرد دستگاه قضایی استان یک رویکرد حاکمیتی موثر در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هست که در تمام شئون و ابعاد مختلف نمود پیدا می کند. رئیس شورای قضایی استان ادامه داد: اصلی ترین وظیفه دستگاه قضایی استان و سایر مجموعه های مرتبط، احقاق حق، اجرای عدالت، رسیدگی به تظلم خواهی و حل اختلاف و تولید امنیت و ایجاد رضایتمندی دربین مردم است.

مقام ارشد قضایی استان با ارائه آماری از عملکرد دادگستری استان از جمله کاهش میانگین زمان رسیدگی پرونده ها در دادگستری استان اشاره و اظهار داشت، در سال ۹۹ میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها بالای ۱۰۰ روز بود که در سال۱۴۰۲ با تلاشهای همکاران زحمت کش این رقم به زیر ۷۰ روز رسیده است و تلاش بر این است که این رقم را باز کاهش و به ۶۰ روز برسانیم. آقای عتباتی گفت:دریک سال گذشته باهمکاری ائمه جمعه،خیرین وریش سفیدان ۵۴فقره صلح وسازش درمحاکم قضایی استان صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و تبریک هفته قوه قضائیه از ارائه گزارش مفصل و مشروح عتباتی رئیس کل دادگستری استان که نوید بخش انجام کارهای خوب است تقدیر و تشکر و برای کارکنان زحمت کش دستگاه قضایی آرزوی توفیق و سربلندی نمود. امام جمعه ارومیه در ادامه به بیان احادیث و روایاتی در باب قضاء و این عمل خیر پرداخت و تاکید نمود: هرکاری که در راه خدا باشد خیر و برکت هست و باید کارها در چارچوب رضایت خداوند متعال باشد. رسیدگی به پرونده و قضاوت و اجرای عدالت همگی در راه خدا هست و خداوند به عنوان عمل صالح از شما خواهد پذیرفت. وی در پایان افزود: مردم امیدشان در بسیاری موارد به دستگاه قضایی است و قضات و کارکنان دادگستری مسئولیتشان در قبال مردم بسیار سنگین است و گاهی دلداری ساده کمک بزرگی به مردم است.

اخذ رضایت برای۵۴پرونده محکومین قصاص نشان همدلی مردم و مسئولین آذربایجان‌غربی

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha