۵۱ زندانی استان کرمان در آغاز هفته قوه قضاییه آزاد شدند

مراسم آزادی ۵۱ زندانی از زندان‌های استان کرمان، شامگاه ۳۱ خردادماه، با حضور جمعی از مسئولین قضایی و اجرایی استان، در محل زندان مرکزی کرمان، برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، به مناسبت هفته قوه قضائیه، بیش از ۱۰۰ نفر از قضات محاکم عمومی و انقلاب، دادستان و معاونین دادگستری استان با حضور در زندان مرکزی کرمان، با بیش از ۲۰۰ نفر از زندانیان به صورت چهره به چهره دیدار کردند و پس از استماع مسائل و مشکلات آنها، دستورات لازم را جهت رفع مشکلات آنان صادر کردند.

۵۱ زندانی استان کرمان، آزاد شدند

پس از این دیدار، با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز و مدیرکل زندان‌های استان کرمان، طی مراسمی ۲۰ نفر از زندانیان زندان مرکزی کرمان آزاد شدند.

دکتر رضا ذوالفعلی‌نژاد مدیرکل زندان‌های استان کرمان، در خصوص مراسم آزادی زندانیان، گفت: به مناسبت هفته قوه قضائیه، ۵۱ نفر از زندانیان واجد شرایط در استان کرمان با بدهی بیش از ۱۷۷میلیارد تومان آزاد خواهند شد. وی افزود: این بدهی با گذشت شکات و پرداخت ۷ میلیارد تومان از طریق کمک‌های مردمی، ستاد دیه، صندوق تأمین خسارت‌های بدنی و تسهیلات بانکی، فراهم شده است.

دکتر رضا ذوالفعلی‌نژاد، ضمن تشکراز همه خیرین در راستای کمک به آزادی زندانیان، گفت: استان کرمان در زمینه کمک خیران جهت آزادی زندانیان در کشور پیشرو است که امید است با تداوم کمک‌های خیرین و گذشت شکات، زندانیان واجد شرایط هرچه زودتر به آغوش گرم خانواده بازگردند.

مرخصی ۱۰ روزه به زندانیان

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان پس از اهدای حکم آزادی زندانیان در مراسم آزادسازی زندانیان زندان مرکزی گفت: به مناسبت اعیاد غدیر و قربان، به زندانیان واجد شرایط ۱۰ روز مرخصی تعلق خواهد گرفت. وی افزود: رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های استان کرمان با بررسی پرونده زندانیان، افراد واجد شرایط مرخصی ۱۰ روزه را شناسایی کنند.

۵۱ زندانی استان کرمان، آزاد شدند

حجت‌الاسلام حمیدی، ضمن اشاره به اینکه قوه قضائیه یک الگوی موفق از دادگستری اسلامی را ارائه کرده است، اظهار داشت: برخی به دلیل پرداخت دیه و بدهی و یا مشکلات مالی به زندان افتاده‌اند که ستاد دیه در جهت رفع مشکلات این قشر از زندانیان فعالیت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان نیز از اقدامات مجموعه قضایی استان، تقدیر کرد و گفت: تلاش برای آزادی زندانیان اقدامی پدرانه و احساس تکلیف الهی و انسانی است.حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود: باید در راستای پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از ورود زندانیان جرائم غیرعمد به زندان‌ها، تلاش‌های مضاعفی صورت گیرد.۵۱ زندانی استان کرمان در آغاز هفته قوه قضاییه آزاد شدند

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha