آزادی۵۰ زندانی‌ نتیجه بازدید ۲۱۲ قاضی از زندان‌های آذربایجان‌غربی
بازدید قضات بمناسبت هفته قوه قضائیه از زندان های استان آذربایجان غربی

در آستانه هفته قوه قضائیه دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و ۲۱۲ نفر از قضات استان از زندانها و بازداشتگاه های استان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان اذربایجان غربی ،۲۱۲ نفر از قضات حوزه های قضایی در بازدید سراسری ضمن حضور در زندانها و بازداشتگاه های استان به بررسی وضعیت زندانها و رسیدگی به درخواست زندانیان پرداختند.

در این دیدار ضمن رسیدگی به مشکلات در دیدار چهره به چهره با مددجویان به درخواست‌های آنان رسیدگی و دستورات لازم را در مورد هر یک صادر نمودند. عتباتی در حاشیه این بازدید گفت: این حضور ویژه فرا رسیدن هفته قوه قضائیه برنامه ریزی شده است تمامی قضات شهرستان ها در زندان ها و بازداشتگاه های حوزه قضایی خود حضور یافته تا ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان پرونده‌های آنان را بررسی و اقدامات حمایتی، مشاوره ای و پیگیری وضعیت زندانیان و اعطای امتیازات قانونی برای افرادی که استحقاق و شرایط آن را دارند ارائه نمایند و انشاء ا...این اقدامات جهادی و انقلابی خروجی موثری برای زندانیان داشته باشد.

عتباتی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های امروز تشکیل شورای طبقه بندی زندانیان و بررسی مورد به مورد درخواست ها با حضور خود متقاضیان و پس از آن جلسه خاص با خیرین برای کمک به محدودی از زندانیان، برگزاری جلسات مصالحه مربوط به چند فقره پرونده قتل که به صورت اتفاقی و هیجانی و بدون هیچ نقشه و برنامه ریزی قبلی رخ داده اند و نهایتاً جلسه با بنیاد تعاون زندان در حوزه اشتغال زندانیان آخرین برنامه امروز در زندان ها خواهد بود.

در پایان روز بازدید از زندان های استان آذربایجان غربی با ارائه ارفاقات قانونی و جایگزین حبس مقدمات آزادی ۵۰ نفر زندانی مهیا و۱۲۳۲مددجو به مرخصی اعزام شدند در پایان روز بازدی ۸۶ نفر از تسهیلات رای کار برخوردار شده و ۴۳ درخواست زندانی در جلسه کمسیون عفو و بخشودگی حاشیه بازدید از تسهیلات بهره مند شدند .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha