۱۸۲ محکوم مالی و جرائم غیرعمد کهگیلویه و بویراحمد طی یک سال اخیر آزاد شدند

مدیرکل زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: ۱۸۲ نفر از محکومین مالی و جرائم غیرعمد استان طی یک سال اخیر آزاد شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌ کل زندان‌های استان کهگیلویه وبویراحمد، منصور بیژنی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: با تشکیل ستاد دیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، کمک خیرین، شکات و شورای حل اختلاف استان از تیرماه ۱۴۰۱ تا تیرماه سالجاری، ۱۸۲ نفر از محکومین مالی و جرائم غیرعمد آزاد شدند که بدهی آنان قریب به ۱۱۸ میلیارد تومان بوده است.

وی اظهارکرد: امروز نگاه انسانی و اسلامی در زندان حاکم است و اصلاح، تربیت و بازگشت سعادتمندانه افراد به جامعه مدنظر سیاست های زندان در نظام جمهوری اسلامی است.

مدیرکل زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در منشور اجرایی سازمان زندان ها ذکر شده که وظیفه ما حفظ کرامت انسانی، ارتقای توانمندی های شخصیتی افراد، رعایت حقوق زندانیان و خانواده های آنان و ایجاد سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

۱۸۲ محکوم مالی و جرائم غیرعمد کهگیلویه و بویراحمد طی یک سال اخیر آزاد شدند

بیژنی تصریح کرد: زندانبانی در نظام جمهوری اسلامی به دنبال این است که با مهرورزی و آموزش های فرهنگی و تربیتی شرایط بازگشت زندانیان را به جامعه فراهم کند.

وی با اشاره به طرح های اشتغال زایی و ارتقای توانمندی های زندانیان ادامه داد: ۱۵۵۱ نفر مددجو در دوره های آموزش فنی و حرفه ای شامل رشته های پرورش زنبور، قارچ، سفال گری، مکانیک، برق قدرت و ... شرکت کرده اند و مجموعا ۱۰۳۸ نفر موفق به کسب گواهینامه فنی و حرفه ای شدند.

مدیرکل زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۱۳۵ هزار و ۱۳۰ نفر ساعت مجموعا آموزش های فنی و حرفه ای گذرانده اند تا بتوانند در بیرون از زندان شغلی برای خود دست و پا کنند. در این گواهینامه ها هیچ نامی از زندان و زندانی برده نمی شود، بنابراین هیچ برچسپی به زندانیان زده نمی شود.

بیژنی با بیان اینکه زندانیانی که بدهی های مالی دارند جزو مظلوم ترین زندانیان هستند، خاطرنشان کرد: با تشکیل ستاد دیه در استان، کمک خیرین، شکات و شورای حل اختلاف استان از تیرماه ۱۴۰۱ تا تیرماه ۱۴۰۲، ۱۸۲ نفر از محکومین مالی و جرائم غیرعمد آزاد شدند که بدهی آنان قریب به ۱۱۸ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه شاکیان بزرگترین خیرین در زمینه جرائم مالی بدهکاران هستند، اظهار کرد: با گذشت شاکیان ۷۲ درصد ای مبلغ تخفیف داده شد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم اکنون ۲۷۲ محکوم مالی در زندان های استان هستند که امیدواریم با کمک خیرین، شکات و شورای حل اختلاف این افراد نیز از زندان آزاد شوند.

انتهای خبر/

۱۸۲ محکوم مالی و جرائم غیرعمد کهگیلویه و بویراحمد طی یک سال اخیر آزاد شدند

۱۸۲ محکوم مالی و جرائم غیرعمد کهگیلویه و بویراحمد طی یک سال اخیر آزاد شدند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha