رشد ۵۰ درصدی اشتغال‌زایی برای زندانیان در خوزستان

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی از رشد ۵۰ درصدی اشتغال زندانیان در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان خوزستان، نصرالله ابراهیمی در مراسم آزادسازی ۶۰ زندانی جرایم غیر عمد که مصادف با سالروز ازدواج حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: امروز به یمن سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) به منظور افتتاح پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های مختلف از جمله خوابگاهی، درمانی، انبار، فضای اشتغال و آشپزخانه و آزادی ۱۱۰ زندانی جرایم غیر عمد در خوزستان حضور یافتم.

وی افزود: سیاست اصلی این سازمان برای اجرای قوانین کیفری، اصلاح و تربیت، آموزش و طبقه‌بندی جرایم است. برای اینکه بتوانیم به مقوله حبس‌زدایی و جایگزین کردن مجازات‌های حبس اقدام کنیم و اصلاح و تربیت مددجویان انجام شود تا توانمند، بازاجتماعی و بازسازگار شوند، نیازمند دو سه برنامه مهم از جمله اشتغال‌زایی هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی بیان کرد: اشتغال زندانیان موجب می‌شود مددجویان برای خانواده‌های خود ارتزاق کنند و درآمد کسب کنند و حرفه‌آموزی داشته باشند تا پس از اتمام دوره محکومیت و بازگشت به جامعه، همچنان اشتغال آن‌ها در مراکز صنعتی، کارآفرینی و بخش خصوصی که حین حبس نیز مشغول کار در این مراکز بودند، تداوم داشته باشد.

وی افزود: این اقدام، کار بزرگی است که در زمینه اصلاح و تربیت که رسالت اصلی این سازمان است، انجام می‌شود و موجب کاهش تخلفات در زندان و بیرون از زندان و جلوگیری از بازگشت مجدد این افراد به زندان‌ها و کاهش جمعیت کیفری خواهد شد.

نصرالله ابراهیمی بیان کرد: در حال حاضر در زندان‌های خوزستان ۲ هزار و ۶۷۰ مددجو اشتغال دارند که در این حوزه در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن، ۵۰ درصد رشد داشته‌ایم و این کار در سه ماهه امسال تقویت شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی گفت: در تلاش هستیم فضاهای خوابگاهی استانداردسازی شود تا قانون طبقه‌بندی و تفکیک جرایم اجرا شود. همچنین در حال تلاش هستیم از ظرفیت مصوبه مولدسازی در راستای اجرای قانون انتقال زندانیان درون شهر به خارج از شهر استفاده کنیم. این امر در کاربری‌هایی انجام می‌شود که با کمک استاندار خوزستان و شهردار برای آن‌ها ارزش‌افزایی ایجاد می‌شود.

وی افزود: از طریق تهاتر، مشارکت، معاوضه و فروش این ملک‌ها با ارزش‌افزایی، اعتباراتی که حاصل می‌شود در زمینه استانداردسازی فضای محیطی زندانیان، فضای درمانی، بهداشتی، آموزش و فرهنگی به منظور اصلاح و تربیت، صرف خواهد شد.

انتهای خبر/

رشد ۵۰ درصدی اشتغال زندانیان در خوزستان

رشد ۵۰ درصدی اشتغال زندانیان در خوزستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha