قرارگاه اجتماعی اداره‌کل زندان‌های استان بوشهر راه‌اندازی شد

دراجرای اولویت های سازمانی ،قرارگاه اجتماعی زندان با هدف حمایت از زندانیان و خانواده آنان در آئینی با حضور مسوولان دادگستری ومدیرکل زندان های استان درسالن جلسات دادگستری استان بوشهر راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان بوشهر،سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر گفت: قرارگاه اجتماعی زندان با هدف ارائه خدمات موثرتر، مفیدتر و هدفمندتر به زندانیان و خانواده آنان بعنوان بخش عظیمی از قشرهای آسیب‌پذیر جامعه تدارک دیده شده و مبتنی بر دستورالعمل مدون باید در همه استان‌ها عملیاتی و اجرایی شود.

مجید آرامی اظهار کرد: خدمات قابل ارائه به زندانیان و خانواده آنان متناسب با نیازمندی آنها در قرارگاه اجتماعی مشخص و مسئولیت همه مجموعه‌ها، سازمان و نهادهای مردمی در حوزه‌های مختلف در قالب ۶ کارگروه با ۱۳ ماموریت تعریف شده است.

وی افزود: این کارگروه‌ها شامل اشتغال و کارآفرینی با هدف توانمندسازی زندانیان و کارگروه خانواده که همه آسیب‌های قابل تصور، راهکارهای کاهش و ارتقای سطح منزلت اجتماعی آنها در آن تعریف شده است.

آرامی کارگروه بهداشت و درمان، فرهنگی و آموزشی، صلح و آزاد سازی زندانیان و معاضدت قضایی و مددکاری اجتماعی را از دیگر کارگروه‌های تعریف شده در قرارگاه اجتماعی زندان عنوان کرد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر گفت: تلاش شده همه دستگاه‌های اجرایی موثر با رویکرد جهادی و بسیج همه امکانات در راستای کمک به زندانیان و خانواده آن‌ها گامی اساسی برداشته شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مختلف پیش از این خدمات متفاوتی در راستای کمک به خانواده زندانیان ارائه می‌کردند اما تلاش شده با تشکیل این قرارگاه این خدمات به صورت منسجم و هدفمندتر به جامعه هدف ارائه شود.

آرامی یادآور شد: در طرح قرارگاه اجتماعی زندانیان برای حصول اطمینان از التزام عملی اعضا میثاق نامه‌ای تهیه و تدارک دیده شده که با امضای آن دستگاه‌های اجرایی عضو ضمن اعلام وفاداری ملزم به انجام کار جهادی، دقیق و عملیاتی می‌شوند.

وی تاکید کرد: تلاش می‌شود در قالب قرارگاه اجتماعی زندان تحول مهم و عظیمی در حوزه ارائه خدمات رسانی به زندانیان و خانواده آن‌ها ایجاد شود.

آرامی گفت: زندان و زندانی تنها مساله سازمان زندان‌ها و قوه قضاییه نیست و تمام ارکان جامعه در این خصوص مسوول هستند و باید ادای تکلیف کنند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: انجمن‌های حمایت از زندانیان خدمات مالی شامل مستمری ماهیانه، کمک‌های معیشتی، کمک هزینه ودیعه و اجاره مسکن و کمک هزینه دارویی، بسته‌های آموزشی و نوشت افزاز به خانواده‌ها و همچنین کمک‌های معنوی شامل مددکاری ارائه می‌شود.

سید محتشم حسینی با اشاره به اینکه اعتبارات انجمن‌های حمایت زندانیان از طریق کمک خیران و نیکوکاران تامین می‌شود افزود: خیران بوشهری طی سه ماه اول امسال در قالب جشن نسیم مهر۱۴ میلیارد ریال جمع آوری و در قالب‌های مختلف در اختیار جامعه هدف قرار گرفت.

وی یادآور شد: خانواده زندانیان بعنوان قشر آسیب پذیر جامعه آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مختلفی متوجه آنها است و رسیدگی به مشکلات آنها به همکاری و همیاری همه دستگاه‌های مرتبط، نهادها و گروه‌های مختلف مردمی نیاز است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: یک هزار و ۳۰۰ خانواده زندانی در این استان زیر پوشش خدمات انجمن‌های حمایتی زندانیان هستند.

وی یادآور شد: از اول سال تاکنون ۳۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از طریق ستاد دیه در استان بوشهر آزاد شده‌اند.

قرارگاه اجتماعی اداره کل زندان‌های استان بوشهر راه‌اندازی شد

قرارگاه اجتماعی اداره کل زندان‌های استان بوشهر راه‌اندازی شد

قرارگاه اجتماعی اداره کل زندان‌های استان بوشهر راه‌اندازی شد

قرارگاه اجتماعی اداره کل زندان‌های استان بوشهر راه‌اندازی شد

قرارگاه اجتماعی اداره کل زندان‌های استان بوشهر راه‌اندازی شد

قرارگاه اجتماعی اداره کل زندان‌های استان بوشهر راه‌اندازی شد

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha