توسعه مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای زندانیان با راه‌اندازی مراکز ثابت آموزش در زندان‌های گلستان

طی جلسه مشترک ادارات کل زندان‌ها و فنی و حرفه ای گلستان، مراکز آموزش های فنی و حرفه ای در زندان‌های استان بطور ثابت و با حداکثر ظرفیت با استانداردهای مطلوب، توسعه می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان گلستان، جلسه مشترک ادارات کل زندانها و آموزش فنی و حرفه ای استان با حضورغلامرضا سرلک مدیرکل زندانها ، حمزه کرایلو مدیرکل فنی و حرفه ای و جمعی از مسئولین در سالن جلسات اداره کل زندان‌ها برگزار شد.

در ابتدا جلسه مدیرکل زندانهای استان، گفت: یکی از علل بیکاری عدم داشتن حرفه و مهارت و معضل بیکاری نیز علت بسیاری از جرائم است.

سرلک ادامه داد: سازمان زندان‌ها طی چند سال اخیر با آموزش مهارت و حرفه های شغلی گوناگون و همچنین حمایت های شغلی زندانیان در حین تحمل حبس و پس از آزادی با ایجاد شغل و درآمد برای زندانیان و خانواده آنان، نرخ بازگشت مجدد به زندان را بطور چشمگیر کاهش داده است.

وی افزود: با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان توسعه مراکز مهارت آموزی را بطور ثابت و با حداکثر ظرفیت در زندان گنبد آغاز کرده ایم و قصد داریم این مراکز ثابت آموزشی و فنی را با ایجاد زیرساخت مورد نیاز در زندان گرگان نیز راه اندازی نمائیم.

مدیرکل زندان‌های استان با اشاره به سنجش سطح کیفی آموزش های فنی و حرفه ای، گفت: با برگزاری مسابقه ملی مهارت در آینده ای نزدیک در زندانهای استان، سطح کیفی و کمی مهارت‌های زندانیان در آموزش های کسب شده، بطور جدی سنجیده خواهد شد.

کرایلو مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان نیز از آمادگی این مرکز برای راه اندازی کارگاههای آموزشی جدید در زندانهای استان و اعزام مربیان جهت آموزش مددجویان و ارائه خدمات آموزش های فنی و حرفه به خانواده آنان اعلام آمادگی کرد.

در پایان این جلسه مصوباتی در خصوص سازوکار لازم برای توسعه کارگاههای آموزشی جدید و ایجاد زیرساخت مناسب صورت گرفت و جهت برگزاری مسابقه ملی مهارت در تیرماه سال جاری برنامه ریزی شد.

انتهای خبر/

توسعه مرکز ثابت آموزش مهارت‌های شغلی زندانیان با همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha