مهمترین برنامه و اولویت سازمان زندان‌ها، ایجاد اشتغال پایدار است

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها، در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌های استان کرمان، گفت: فرد بیکار در جامعه احساس شخصیت و هویت نمی‌کند و کم کم به سمت بزه می‌رود و در نهایت به زندان‌ها وارد می‌شود؛ از این رو، یکی از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌ها، توانمندسازی زندانیان از طریق ایجاد اشتغال پایدار، در حوزه زندان‌هاست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، محمود ضیائی‌فرد معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها، گفت: در دستگاهی کار می‌کنیم که خدمات عمومی و اجتماعی ارائه می‌شود و بستر فراهم است که به قشر محروم جامعه اعم از زندانیان و خانواده زندانیان کمک کنیم.

محمود ضیائی‌فرد با اشاره به این مطلب که یکی از مهمترین عوامل وقوع جرم، موضوع بیکاری است، تاکید کرد: فرد بیکار در جامعه احساس شخصیت و هویت نمی کند و کم کم به سمت بزه می‌رود و در نهایت به زندان‌ها وارد می‌شود؛ از این رو، یکی از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌ها، توانمندسازی زندانیان از طریق ایجاد اشتغال پایدار، در حوزه زندان‌هاست. وی افزود: برای ایجاد اشتغال پایدار، ابتدا باید حرفه‌آموزی داشته باشیم.

مهمترین برنامه و اولویت سازمان زندان‌ها، ایجاد اشتغال پایدار است

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها، بیان کرد: در سال گذشته ۱۳۶ هزار نفر در دوره‌های حرفه‌آموزی سازمان زندان‌ها شرکت کردند و در این حوزه ۲۹ درصد رشد داشته‌ایم.

ضیایی‌فرد به فعالیت بنیاد تعاون زندان‌ها نیز اشاره کرد و اظهار داشت: براساس فعالیت های بنیاد تعاون زندان‌ها در ۹ ماه امسال ۵۱ هزار اشتغال مولد داشته‌ایم.

وی گفت: برای جلوگیری از بازگشت مجدد مددجویان به چرخه جرم باید بیش از پیش به حوزه اشتغال و حرفه‌آموزی توجه کنیم و این موضوع را جدی بگیریم.

وی از کار در زندان‌ها به عنوان کاری بسیار دشوار یاد کرد و گفت: کمتر پیش می‌آید که در بازدید از زندان‌ها، احوال کارکنان زندان‌ها را بپرسیم و از این رو است که باید به این تلاشگران نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم و در زندان‌ها باید آرامش داشته باشیم تا کارکنان بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند که این توجه به بدنه اداری زندان‌ها در استان کرمان محقق شده است.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها با اشاره به اینکه در سازمان زندان‌ها در جایی کار می‌کنیم که فرصت برای همت زیاد است و تلاش‌های ما می‌تواند ذخیره اخروی باشد، تأکید کرد: باید تلاش شود که پرچم استان کرمان در سازمان زندان‌ها همچنان در بالا باشد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها با اشاره به اینکه جناب آقای حسینی، مدیرکل سابق زندان‌های استان کرمان در این استان خوش درخشیده‌اند، تأکید کرد: امیدواریم که در سمت مدیرکل زندان‌های استان خراسان رضوی نیز موفق باشند.

ضیایی فرد تأکید کرد: رضا ذوالفعلی‌نژاد، مدیرکل جدید زندان‌های استان کرمان فردی بی‌حاشیه و از فرزندان دیار کریمان هستند که از امروز کار خود را آغاز خواهند کرد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha