149نفر از سربازان وظیفه زندان رجایی‌شهر فراگیران دوره‌های فنی‌وحرفه‌ای هستند

به منظورتوانمندسازی سربازان وظیفه جهت ورود به بازار کار پس از اتمام خدمت سربازی، واحد فنی‌حرفه‌ای زندان رجایی‌شهر اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش فنی حرفه‌ای کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، واحد فنی حرفه‌ای زندان رجایی‌شهر با هدف ایجاد اشتغال برای سربازان وظیفه پس از اتمام خدمت سربازی، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش فنی حرفه ای در 7 رشته برای 149نفر نموده است.
ایجاد فضای مناسب آموزشی، برنامه ریزی، تهیه ملزومات و امکانات موردنیاز، انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان فنی حرفه‌ای استان البرز جهت بکارگیری اساتید مجرب از اقدامات صورت گرفته در راستای تقویت روحیه و ارتقاء انگیزه خدمتی سربازان وظیفه می باشد.
کلاس‌های فنی حرفه‌ای در 7 رشته آرایش و پیرایش مردانه، تولیدکننده گل و گیاه، تراشکاری، تعمیر تلفن‌ رومیزی و ارتباطات داخلی، برق‌کار ساختمان، تعمیرات پکیچ و دوربین مداربسته با حضور سربازان علاقه‌مند به حرفه و فن در حال برگزاری است.
مدت زمان هر دوره مهارت آموزی 2 ماه بوده و سربازان وظیفه‌ای که موفق به کسب حداقل 50 امتیاز در آزمون کتبی گردند می توانند با شرکت در آزمون عملی و قبولی مدرک معتبر فنی حرفه‌ای در رشته مورد نظر را دریافت نمایند.
شایان ذکر است: اخذ مدرک فنی حرفه‌ای در طول دوران خدمت سربازی از شرایط ترخیص سربازان وظیفه می باشد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha