جلسه تکریم رئیس سابق و معارفه سرپرست اداره حفاظت و اطلاعات زندان‌های سیستان و بلوچستان

با حضور ذاکری رئیس اداره امنیت حفاظت و اطلاعات سازمان زندان ها،اقدامات تامینی و تربیتی کشور،جلسه تکریم بهمن سرگزی رئیس سابق اداره حفاظت و اطلاعات زندان های استان و معارفه ابوذر محمدپور سرپرست جدید این اداره برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های سیستان وبلوچستان،در این آئین که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور محمدحسین خسروی مدیرکل زندان های استان،جلوداری جانشین حفاظت ارشد قوه قضائیه در استان،سرحدی رئیس حفاظت شورای حل اختلاف استان،روسای دوایر ستادی اداره کل،روسا و اعضاء کمیته امنیتی مراکز تامینی و تربیتی برگزار گردید .

خسروی با تسلیت ایام رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام خونین15 خرداد،به اقدامات موثر و پیشگیرانه درایام اغتشاشات و حوادث ماههای اخیر در سطح کشور و استان اشاره کرد و گفت:با انجام تدابیر لازم و استفاده از خرد جمعی همراه با نظارت و ارزیابی اقدامات در مراکز تامینی و تربیتی و تعامل با دستگاههای مربوطه و استفاده از تجارب آنها ،آموزش و تاکید بر انجام تکالیف سازمانی و بیان هشدارهای لازم توأم با یادآوری شرح وظایف کارکنان،یگان حفاظت و... توانستیم به لطف خداوند متعال از حوادث احتمالی در این گذر زمان عبور کنیم .

این مقام عالی قضائی استان همچنین تصریح کرد؛شغل پرصعوبت و سخت زندانبانی به تجربه ثابت نموده که هیچگاه نباید از حوادث احتمالی غافل شد و در هر زمان و شرایط باید آمادگی لازم جهت اقدامات پیشگیرانه و مدیریت بحران به تناسب نوع آن را در نظر داشته باشیم .

خسروی با یادآوری اینکه سرمایه هرمجموعه نیروی انسانی آن است از زحمات بهمن سرگزی رئیس سابق اداره حفاظت و اطلاعات در زمان تصدی این مسئولیت تشکرو قدردانی نمود و برای ایشان در مسئولیت سرپرستی معاونت اداری و مالی زندان های استان توفیقات روز افزون مسئلت کرد و با تبریک حکم سرپرستی ابوذرمحمدپور جهت اداره حفاظت و اطلاعات زندان های سیستان وبلوچستان بر صیانت، انجام اقدامات پیشگیرانه، حفظ رسالت سازمانی تاکید و آرزوی سربلندی و پاسداری از اهداف عالیه سازمان برای ایشان داشت .

ذاکری رئیس اداره امنیت سازمان زندان ها،اقدامات تامینی و تربیتی کشور با عرض تسلیت به مناسبت ارتحال ملکوتی رهبر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و همچنین شهادت مدافعان اخیر امنیت درمنطقه مرزی شهرستان زابل،گفت:مسئولیت ها و عناوین در سازمان ها به طورموقت است و همیشه تغییرات در همه رده های اداری،سازمانی یک امر طبیعی بوده،ولی نکته بسیار حائز اهمیت انجام تکالیف سازمانی و نحوه خدمت رسانی است که در مسیر تحقق اهداف عالیه سازمان و با هدف یاری رساندن و سهولت در کار مردم باشد تا علاوه برگام نهادن در راه مثبت و بهره برداری لازم ، باقیات و صالحات برای فرد را در پی داشته و به نکو نامی از وی یاد گردد .

ایشان با بیان اینکه شغل پرصعوبت زندانبانی گمنام واقع شده و زندانبان با در نظر گرفتن بُعد معنوی کار و با هدف یاری رساندن به افراد گرفتار همانگونه که نام سازمان بر میآید با انجام اقدامات تامینی زمینه ساز ایجاد امنیت وآرامش در سطح جامعه از حیث نگهداری برخی افراد شرور ومجرم ... می شوند و ضمن جامه عمل پوشاندن به قوانین و مقررات حاکم بر کشور تلاش خواهند کرد و با انجام اقدامات و فعالیت های اصلاحی و تربیتی زمینه بازپروری و بازاجتماعی نمودن افراد محبوس در ندامتگاهها را فراهم سازند تا در هنگام بازگشت به جامعه و آغوش گرم خانواده بتوانند مجدد زندگی خود را با هدف تولدی دوباره در مسیر سالم احیا نمایند .

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم حوزه سلامت،اصلاح و تربیت در زندان ها،گفت: بازاجتماعی کردن اینگونه افراد نیاز به برنامه ریزی و ایجاد تدابیر لازم به همراه استمرار در اجرای آنها است. ایشان با تاکید بر حضور روزانه مسئولین دوایر اداری ، مجموعه های نظارتی در مراکز تامینی وتربیتی بویژه روسای ندامتگاه ها در اندرزگاه ها، افزود: سرکشی و بازدید از اندرزگاه ها و حضور در جمع مددجویان و شنیدن سخن آنان نقش مثبتی در آرامش روانی محیط زندان ها و همچنین روحی برای فرد بزه کار دارد .

این مقام امنیتی سازمان زندان ها خاطر نشان کرد؛با اقدامات پیشگیرانه بدنبال آرامش و امنیت در زندان ها باشید.چنانچه هرفردی خواست با ایجاد بی نظمی و نادیده گرفتن قوانین و مقررات حاکم بر زندان ها براساس آئین نامه و دستورالعمل ها سازمان باشد با برخورد قاطع و به موقع نگذارید زمینه تکرار آن توسط افراد دیگر فراهم شود.

تاکید برتوجه به امورات سربازان وظیفه،سلامت روانی آنان و امر آموزش از دیگر مواردی بود که ایشان در این مراسم یادآوری کردند و در ادامه گفت: تعامل مجموعه حفاظت و بازرسی در مراکز تامینی و تربیتی همانند دو بازو است که با صیانت از نیروهای انسانی و نظارت بر مراکز تامینی و تربیتی میتوانند نتایج اثرگذار در تحقق اهداف عالی سازمان را داشته باشند.

جلوداری جانشین حفاظت ارشد قوه قضائیه در استان با اشاره به تعامل خوب و سازنده اداره حفاظت و اطلاعات زندان های استان در سنوات گذشته،افزود: پیشگیری و صیانت از گرداب هلاکت وار آسیب های پیرامون محیط شغلی از جمله تکالیف بسیار مهم سازمانی است که بدان توجه ویژه باید بشود و کارکنان حفاظت واطلاعات با سعه صدر و متانت تلاش کنند اهداف سازمان را در حوزه ماموریتی انها تحقق ببخشند .

همچنین در این آئین رئیس سابق اداره حفاظت و اطلاعات زندان های استان و سرپرست جدید این اداره ، از حُسن اعتماد مدیران کل حفاظت و اطلاعات سازمان زندان ها و استان در انتصاب آنها و سپردن ماموریت در سنگر جدید خدمت تشکرتقدیر و تشکر نمودند .

در پایان متن الواح ممهور به امضاء مدیر کل حفاظت و اطلاعات سازمان زندان ها به پاس تشکر و قدردانی از زحمات بهمن سرگزی در زمان تصدی پست رئیس اداره حفاظت و اطلاعات زندان های استان و ابلاغ انتصاب ابوذر محمدپور به سمت سرپرست این اداره قرائت گردید .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha