برگزاری مراسم جشن نسیم مهر در چابهار

با هدف تکریم وحمایت از خانواده زندانیان ، مراسم جشن نسیم مهر انجمن حمایت از زندانیان چابهار در روز ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در سالن رسالت منطقه آزاد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان سیستان وبلوچستان،در این مراسم بشکارعضو معتمد ونماینده انجمن گزارشی اجمالی از خدمات واقدامات انجمن حمایت از زندانیان چابهار ارائه و بر اتحاد ادارات وخیرین در حمایت از خانواده زندانیان تاکید ا کرد وافزود: با همت رئیس اداره زندان چابهار ، فعالیت های ارزشمند ومهمی در همه حوزه ها انجام شده اما می طلبد تمامی ادارات متحد شوند وبه کمک این خانواده ها بیایند.

معلم زاده دادستان چابهار ورئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان ضمن تبریک دهه کرامت،هدف از تاسیس انجمن حمایت را در راستای حمایت از زندانیان و خانواده های آنان به موجب قانون است و در ادامه اظهار داشت: زمانی که زندانی مرتکب جرمی میشود وبا هدف اصلاح و بازسازی به زندان می رود تا دوباره به اجتماع بازگردد خود به خود خانواده این زندانی آسیب های زیادی خواهد دید بویژه فرد مجرم اگرسرپرست خانواده باشد با رفتنشان به زندان ، خانواده هایشان بشدت آسیب پذیر می شود و خانواده آنان نیازمند کمک های مستقیم می شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: یکی از قشرهای مظلوم درجامعه فعلی ما شاید خانواده همین زندانیان باشند .مظلوم از این جهت که سرپرست خانواده به زندان افتاده خیلی از این خانواده ها به دلیل آبرو واعتباری که در جامعه دارند از مراجعه به نهادهای حمایتی ومراکزی که کمک های نقدی یا غیر نقدی می کنند شاید امتناع کنند لذا وظیفه انجمن حمایت ، مددکاران اجتماعی زندان است به این خانواده ها مراجعه کنند ومشکلاتی که در حوزه های مختلف خانواده ها ممکن است با آن مواجه باشند را برطرف کنند.

سپاهی فرماندار ویژه شهرستان چابهار نیز با تبریک ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) طی سخنانی بیان داشت: در خانواده هایی که سرپرست به مقتضای حکم قانون زندانی شده ودر دسترس نیست نباید کرامت انسانی که برای اعضای خانواده به موجب اصل حقوق قانون اساسی مقرر شده لطمه ای به آن وارد شود لذا با بهره گیری از حمایت های خیرین وظرفیت هایی که سازمان های مردم نهاد در ابعاد اجتماعی ، اقتصادی ، معیشتی و... دارند حمایت از خانواده ها در اولویت قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: انجمن حمایت از زندانیان به تنهایی نمی تواند مسائل ومشکلات را برطرف کند لذا سایر نهادهای حاکمیتی وحکومتی باید به کمک خانواده زندانی ها بیایند وآسیب های خانواده را کاهش دهند.

ریگی معاونت گردشگری منطقه آزاد نیز طی سخنانی تاکید کرد: اکثر خانواده زندانیان ، نیازمند حمایت مبرم هستند اگر چه نهادهای حمایتی در حد بضاعت خود به این خانواده ها خدمات ارائه می کنند اما این خانواده ها برای تامین حداقل نیازها دچار مشکل می شوند در حالی که باید دغدغه این خانواده ها صرفاً حبس سرپرست خانواده باشد.

در این مراسم از تعدادی از خیرین با اهداء لوح سپاس در راستای همکاری با انجمن حمایت از زندانیان و حمایت از خانواده زندانیان تقدیر به عمل آمد همچنین به کلیه خانواده زندانیان بن خرید به ارزش 000/000/300 ریال از طرف سازمان منطقه آزاد چابهاراهداء شد.

شایان ذکر است در پایان مراسم سپاهی فرماندار و یوسفی از خیرین شهرستان هر کدام در راستای تهیه 200بسته لوازم تحریر جهت حمایت از فرزندان در حال تحصیل مددجویان در سال تحصیلی آتی قول مساعدت دادند.

در این مراسم معلم زاده دادستان و رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان ، سپاهی فرماندار ویژه شهرستان ، ستاری سرپرست اداره زندان ، ریگی معاونت اجتماعی وگردشگری منطقه آزاد ، دادگر معاونت توسعه منابع انسانی منطقه آزاد ، سرگلزایی جانشین سپاه شهرستان ، سردارزهی مدیر عامل انجمن حمایت ، جمعی از خیرین شهرستان و خانواده های نیازمند زندانیان حضور داشتند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha