برگزاری جلسه هم‌اندیشی روز ملی حمایت از خانواده زندانیان

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان گفت:پنجم خرداد ماه مصادف با روز ملی حمایت از خانواده زندانیان درحالی گرامی داشته می شود که این خانواده ها در معرض انواع آسیب های اجتماعی، فرهنگی، روانی و اقتصادی قرار دارند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی،«آذر مهری» افزود: بزه دیدگان واقعی خانواده های زندانیان هستند که هیچ نقشی در جرم سرپرست خانواده ندارند، اما به گونه ای غیرمستقیم مجازات می شوند و بار سنگینی از نگاه منفی جامعه را بدوش می کشند.

وی ادامه داد:آنها افرادی بی گناه و از اقشار ضعیف جامعه هستند که با زندانی شدن سرپرست خانواده در معرض انواع آسیب ها قرار می گیرند.

وی متذکر شد: درصورت حمایت نشدن از این خانواده ها شاهد طلاق همسران زندانیان، ترک تحصیل فرزندان، ناهنجاری های اجتماعی و روانی، گرایش اعضای خانواده به مشاغل کاذب مانند: تکدی گری خواهیم بود .

حساب خانواده زندانیان از زندانی جداست

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان بیرجند با بیان اینکه متاسفانه نگاه منفی به خانواده های زندانیان وجود دارد، گفت: حساب خانواده زندانیان از زندانی جداست و این خانواده ها از قشر آسیب پذیر جامعه هستند.

«اسماعیل زاده» از ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای خانواده های زندانیان را بیان کرد و افزود: با هدف ارتقای مهارت های شغلی خانواده های زندانیان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فرصت های شغلی مناسب هم اکنون در حال اجراست.

وی با اشاره به این که بیش از هزار خانواده تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان هستند ادامه داد:با توجه به اینکه پنجم خرداد روز ملی حمایت از خانواده زندانی به عنوان روز نسیم مهر است باید مسئولان و سایر دستگاه های دیگر نسبت به ظرفیت ایجاد شده توجهی خاصی به خانواده زندانیان داشته باشند.

«اسماعیل زاده» اظهارداشت: در پابان جلسه هم اندیشی اعضای هرکدام برای برگزاری جشن روز ملی خانواده زندانیان نظرات خود را مطرح و در نهایت محل برگزاری جشن، محتوا و دعوت از مسئولان نیز برنامه ریزی شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha