زندان‌زدایی از اولویت‌های دستگاه قضا است

حجت الاسلام صادق رحیمی در جلسه عفو و بخشودگی دادگستری کل مازندران با اشاره به ارتقای وضعیت زندان‌ها و زندانیان گفت: زندان زدایی از اولویت‌های دستگاه قضا محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان مازندران، حجت الاسلام صادق رحیمی معاون قضایی قوه قضاییه در نشست مشترک عفو و بخشودگی زندانیان که با حضور رییس کل دادگستری مازندران،دادستان مرکز استان و مدیرکل زندانهای مازندران در ندامتگاه محکومین مواد مخدر استان مازندران برگزار شد، گفت: جزا و کیفر حبس برای مجرمان، آثار اجتماعی و روانی مختلفی دارد که نه ‌تنها مجرم و خانواده او را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، بلکه جامعه را نیز با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌کند.

معاون قضایی ادامه داد: اشتغال‌زایی برای زندانیان، حمایت مادی و معنوی از خانواده‌های آنها با راه‌اندازی سامانه‌هایی نظیر حمایت، آزادسازی گسترده زندانیان در قالب عفوهای مناسبتی، اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان در زندان‌ها و نیز اعطای مرخصی‌ ازجمله اقداماتی است که در راستای طرح‌های تحولی در قوه قضاییه مورد تاکید است.

وی همچنین با اشاره به مجازات های جایگزین حبس که هم جنبه بازدارندگی دارند و هم آسیب‌ها و گزندهای خانوادگی و اجتماعی ناشی از حضور مجرم در حبس و زندان را کاهش می‌دهند گفت: تقویت حقوق زندانیان و بازداشت‌شدگان و رعایت جنبه‌های اسلامی، اخلاقی و انسانی در برخورد با زندانیان مورد تاکید است.

حجت الاسلام رحیمی در پایان این دیدارها به مسئولان قضایی ذیربط مأموریت داد پرونده قضایی زندانیان جامنده از عفو به دقت بررسی، تا افرادی که شرایط قانونی آزادی مشروط یا عفو و بخشودگی دارند مشمول عفو، بخشودگی یا آزادی شوند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha