رئیس شورای حل اختلاف استان تهران از ندامتگاه تهران بزرگ بازدید کرد

رییس شورای حل اختلاف استان تهران اظهار داشت: 80 درصد پرونده‌ها موجود در 5 شعبه حل اختلاف ندامتگاه تهران بزرگ منجر به صلح و سازش شده است که با توجه به حجم جمعیت کیفری این مرکز، ضمن سرعت بخشیدن به رسیدگی و حتی کاهش جمعیت کیفری، به حبس‌زدایی در داخل زندان کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، با حضور مهدوی معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس شورای حل اختلاف استان تهران، حجت الاسلام فیروزجایی معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران در امور زندانها، قربانیان معاون قضایی و سرپرست مجتمع 30(شهید سلیمانی) ویژه رسیدگی به امور زندانیان، مزدارانی مدیر ندامتگاه تهران بزرگ جلسه ای در محل شورای حل اختلاف ندامتگاه تهران بزرگ در سالن ملاقات برگزار گردید

در ابتدای این جلسه معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس شورای حل اختلاف استان با اشاره به اقدامات انجام گرفته در شورا های حل اختلاف گفت: با آزادی هر زندانی از طریق شعب حل اختلاف مستقر در زندانها گرفتاری از زندگی خانواده های مختلف برطرف می شود و این افراد به کانون خانواده برمی گردند و این از الطاف خفیه الهی است که خداوند نصیب عزیزان در شورای حل اختلاف کرده است.

مهدوی ادامه داد: با توجه به تجربه موفق شورای حل اختلاف استان تهران در استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه و حضور روحانیون در شورا های حل اختلاف، شاهد حضور روحانیون در شورای حل اختلاف زندانهای استان های دیگر نیز هستیم.

رییس شورای حل اختلاف استان تصریح کرد: با توجه به آمار های ارائه شده 80 درصد پرونده ها موجود در 5 شعبه حل اختلاف ندامتگاه تهران بزرگ منجر به صلح و سازش شده است که با توجه به حجم جمعیت کیفری این مرکز، ضمن سرعت بخشیدن به رسیدگی و حتی کاهش جمعیت کیفری، به حبس زدایی در داخل زندان کمک می‌کند ضمن این که به اعتقاد قلبی بنده شوراهای حل اختلاف یک کار جمعی است که با همکاری زندان نیز نیازمند است.

در ادامه حجت الاسلام فیروزجایی معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران در امور زندانها گفت: فلسفه تأسیس شوراهای حل اختلاف بر مبنای صلح و سازش می باشد که زمینه بسیار خوبی برای کاهش پرونده‌های قضایی، کاهش ورودی پرونده‌ها و حتی جمعیت کیفری در زندان محسوب می‌شود و در صورت حمایت همه جانبه می‌تواند موجب کاهش اطاله دادرسی و سرعت بخشیدن به رسیدگی شود.

وی ادامه داد: در زندانهای استان تهران 16 شعبه حل اختلاف فعال وجود دارد که با برنامه ریزی های انجام شده و اضافه شدن دو شعبه دیگر در کل تعداد شعبات شورای حل اختلاف در زندانهای استان به 18 شعبه افزایش می‌یابد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران در امور زندانها خاطر نشان کرد: اولویت شوراهای حل اختلاف در سال 1402 زندانیانی است که سالها به لحاظ عجز از پرداخت محکومیت مالی، دیه و رد مال در زندان بوده، توانایی پرداخت رد مال خود را ندارند و امید است با کمک نهاد های مختلف حمایتی از زندان آزاد شوند.

شایان ذکر است ماهیانه به طور میانگین 80 تا 100 پرونده به هر یک از شعبات مختلف حل اختلاف ندامتگاه تهران بزرگ ارجاع می شودکه در 80 درصد به صلح و سازش انجام شده و در برخی از این موارد زندانیان آزاد یا به تقلیل مجازات منجر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha