منابع انسانی نقش راهبردی در اجرای سیاست‌گذاری و تکالیف هر سازمان دارد

در راستای تحقق اهداف عالیه سازمان زندان ها در سال 1402 و اجرای اولویت های پنج گانه ترسیمی ریاست سازمان،اعضاء کارگروه اولویت چهارم زندان های استان با محوریت ارتقای سطح انگیزشی و بهره وری نیروی انسانی در شغل سخت و پرصعوبت زندانبانی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور محمدحسین خسروی مدیرکل،معاونین و روسای دوایر ستادی و مراکز تامینی و تربیتی استان تشکیل جلسه داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان سیستان و بلوچستان،به منظور اتخاذ راهکارهای انگیزشی جهت افزایش بهره وری کارکنان ،کاهش اثرات منفی شغل سخت زندانبانی،طراحی ساختار مناسب کمی و کیفی و... از اولویت چهارم سازمان،حاضرین در جلسه با هم افزائی و هم اندیشی مطالبی را بیان کردند .

بیژن سرابندی دبیر کارگروه اولویت های پنج گانه، ابتدای جلسه به قرائت شاخص های اندازه گیری براساس اولویت های سازمانی در سالجاری در مسیر تحقق اولویت چهارم پرداخت .

خسروی نیروی انسانی را به عنوان ارزشمندترین و مهمترین بخش حیاتی در سازمان عنوان کرد و گفت:تحقق اهداف عالیه هر سازمان در گرو نقش و اهمیت جایگاه نیروی انسانی متعهد و...است و بر ایجاد انگیزه جهت بهره وری کارکنان،کاهش اثرات منفی محیط پیرا مونی در کار بویژه در شغل سخت زندانبانی تاکید کرد وافزود:بهره گیری ومدیریت منابع انسانی در پست های تخصصی می تواند نقش بسزائی در تحقق اهداف و تکالیف سازمانی داشته باشد .

این مقام ارشدقضائی در استان با بیان اینکه منابع انسانی نقش راهبردی در اجرای سیاست گذاری و تکالیف هرسازمان دارد بر ارتباط مستقیم نیروی انسانی و مدیریت در موفقیت سازمانی یادآوری کرد و با تاکید بر شایسته سالاری در بکارگیری کارکنان در مناصب،خاطرنشان کرد؛ بهره وری و کارآئی سازمانی منوط به میزان تعهد، تعالی عملکرد ودلبستگی شغلی کارمند دارد پس در سپردن مسئولیت ها باید نهایت دقت لحاظ گردد و این امر باید با نظارت بر عملکرد کارکنان توسط مسئولین مربوطه وایجاد راهکارهای انگیزشی و... عملی شود و بر استمرار آموزش کارکنان در طول سال و آشنائی آنها به اطلاعات روز در بخش های ماموریتی سفارش نمود.

مدیرکل زندان های استان با تشکر و قدردانی از زحمات محمدرضا آبشناس سرپرست معاونت اداری و مالی زندان های استان در ایام تصدی سرپرستی،گفت:با توجه به میزان ماموریت های کاری و داشتن همزمان دو مسئولیت سرپرستی معاونت اداری ومالی و مدیرعاملی بنیاد تعاون زندانیان استان توسط ایشان و مشورت با ایشان تدابیری اتخاذ شد تا از توانمندی ایشان در حوزه بنیاد تعاون زندانیان استان بهره مند شویم هرچند که از تجارب و... وی همچون گذشته در امورات اداره کل نیز استفاده خواهد شد و در جلسه با نظرمدیرکل زندان های استان،محمدرضا آبشناس عهده دار مسئولیت تعاونی مسکن و رفاهیات پرسنل شد .

محمدمرادی معاون سلامت،اصلاح و تربیت زندان های استان با قدردانی از تلاش های بی شائبه محمدرضاآبشناس در طول تصدی پست سرپرستی اداری و مالی زندانهای استان ، آرزوی موفقیت برای ایشان داشت و در ادامه با اشاره به نقش کلیدی نیروی انسانی در اداره امورات دستگاه ها و...، حرکت تیمی را از مهمترین عوامل موفقیت دانست و به ارائه گزارش مختصری در حوزه تعاونی های مصرف و اعتبار در زندان های استان که در مسئولت مدیرعاملی آنها را عهده دار بود پرداخت .

محمدرضا آبشناس مدیرعامل بیناد تعاون زندانیان استان و سرپرست اسبق معاونت اداری و مالی زندان ها با تشکر از الطاف حاضرین در جلسه، گفت:اگر چه سنگر خدمت تفاوت کرده ولی رسالت اصلی که خدمت می باشد فرقی نخواهد داشت و توفیق خدمت لذتش کسب رضایت خداوند متعال در اولین گام است و یقیناً بدنبال آن خشنودی بندگانش را درپی خواهد داشت و امیدوارم توانسته باشم به این امر دست بیابم .

در ادامه جلسه حاضرین به بیان نقطه نظرات و راهکارهای کارشناسی در مسیر تحقق اولویت چهارم سازمان در زندان ها پرداختند وچندین مصوبه را به تصویب رساندند و پایان جلسه با اهدا لوح تقدیر توسط مدیرکل زندانهای استان به محمدرضا آبشناس از تلاشهای بی شائبه وی قدردانی شد و حاضرین آرزوی توفیق خدمت و سلامتی ایشان را از خداوند منان مسئلت نمودند.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی» را در کانال پیام رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha