برگزاری کارگروه اولویت‌های سازمانی در اداره‌کل زندان‌های سیستان و بلوچستان 

در راستای تحقق و تبیین اولویت های پنجگانه سازمان زندان ها،بررسی سومین اولویت سازمان با موضوع توسعه کمی و کیفی برنامه های فرهنگی ،اصلاحی و حمایتی با هدف کاهش آسیب و بازاجتماعی شدن زندانیان مبتنی برتوانمندسازی ،اشتغال تولید محور و سلامت فراگیر با حضور اعضا کارگروه در محل سالن کنفرانس اداره کل برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان سیستان و بلوچستان، پس از ابلاغ اولویت های پنجگانه سازمان زندان ها و تشکیل جلسه ابتدایی در اداره کل زندان های استان با هدف تعیین اعضا کارگروهها وتشریح اهداف سازمان،جلسات بررسی اولویت ها به صورت روزانه و هر روز ویژه یک اولویت بمنظور تقسیم حوزه های ماموریتی برای هر یک از اعضاء کارگروه تشکیل گردید .

در ادامه سلسله جلسات بررسی اولویت ها،جلسه سوم کارگروه اولویت های پنجگانه با حضور محمدحسین خسروی مدیرکل ،معاونین و روسای ستادی اداره کل و کارشناسان به صورت تخصصی بمنظور عملیاتی شدن و تحقق آن در سطح مراکز تامینی و تربیتی استان برگزار شد.

ابتدا بیژن سرابندی دبیر کارگروه های اولویت های سازمان به بیان اهداف اولویت سوم و شاخص های اندازه گیری پرداخت .

محمدحسین خسروی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک فرارسیدن روز معلم و اشاره با جایگاه و نقش معلم در امر تعلیم و تربیت انسان ها،گفت:جامعه فعال و پویا یقیناً تاثیر پذیرفته از سیستم آموزشی و برنامه ریزی مدون با هدف ترسیم آینده روشن و پرورش نیروهای تاثیرگذار در ماهیت مردم هر کشور است .

وی در ادامه افزود: کارکنان سازمان زندان ها نیز در امر اصلاح وتربیت همچون معلمان میتوانند نقش خود را ایفا کنند هرچند سختی کار در زندان ها بواسطه نقش گرفتن شخصیت برخی افراد بزهکار اندکی سخت تر است ولی درخصوص افرادی که برای اولین بار و به طور ناخواسته به واسطه عدم آگاهی از قوانین و یا... ورود به زندان ها داشته اند برگزاری کلاسهای فرهنگی و تربیتی ( قرآنی ،هنری ،آموزشی و تربیت بدنی ) ،مهارت های اساسی زندگی،فنی وحرفه ای ،اشتغال و حرفه آموزی تاثیر مستقیمی در تحولات درونی و زندگی آنها در ایام پس از آزادی گذاشته است .

خسروی با اشاره با بازدیدها اخیرایشان به همراه رئیس کل دادگستری ،دادستان در پنجشنبه هر هفته از شهرک های صنعتی و... با هدف رشد تولید پس از نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری، بر برنامه ریزی هوشمندانه و هدفمند در امر اشتغال مددجویان ،خانواده مددجویان نیازمند و سربازان وظیفه تاکید کرد و افزود:برگزاری دوره های مهارت آموزی ، تحقق مولفه های تعیین شده از سوی سازمان ،تشکیل کمیته توانمندسازی با هدف شناسایی تخصص مددجویان،استفاده از خردجمعی و... را از مهمترین عوامل پیشگیری از بازگشت مجدد زندانیان دانست .

محمدمرادی معاون سلامت،اصلاح و تربیت زندان های استان با تبریک روز معلم از معلم شهید جوادنوروزی که بدست اشرار کوردل در استان به شهادت رسیده بود یادکرد و افزود:برنامه ریزی و شناسایی نقاط قوت استان و استفاده از ظرفیت استان در راستای اشتغال مددجویان نقش کلیدی دارد.پیگیری و جدیت همراه با رصد و پایش فعالیت ها در حوزه های ماموریتی منجر به نتایج موثر خواهد شد .

محمدرضا آبشناس سرپرست معاونت اداری و مالی زندان های سیستان وبلوچستان ومدیرعامل بنیاد تعاون استان نیز گفت: بنیاد تعاون زندانیان تلاش خود را در جهت تعامل وهمکاری با زندان های استان با هدف ایجاد اشتغال برای زندانیان و خانواده های آنان را دارد و یکی از مهمترین دغدغه های ما تحقق ای اهداف می باشد در سال جدید چندین طرح پیش بینی شده که با تحقق اعتبارات انتظار می رود بتوانیم کارها و اقدامات موثری داشته باشیم البته مشکلات اقتصادی در سال گذشته باعث کندی در تحقق برخی ازپروژه ها داشت .

در پایان روسا و کارشناسان حوزه های کارگروه اولویت سوم با تبادل نقطه نظرات به بررسی چالش ها و ارائه راهکارهای مناسب در مسیر تحقق اولویت ها پرداختند که با تصویب چند مصوبه به کار خود خاتمه دادند .

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی» را در کانال پیام رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha