امکان تحصیلات عالی برای زندانیان در زندان رجایی‌شهر

مددجویان زندان رجایی شهر تحصیلات عالی را در مرکز علمی کاربردی بعثت 2 ادامه می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، مدیر زندان رجایی‌شهر گفت: واحد آموزش اداره فرهنگی تربیتی با هدف ارتقاء سطح علمی و فرهنگی، بازسازی شخصیت و اصلاح و تربیت زندانیان زمینه ادامه تحصیل 45 نفر را در مقطع دانشگاهی فراهم کرده است.

عزیزی گفت: این زندانیان در رشته حسابداری و در مقاطع کاردانی و کارشناسی در هفته 3 جلسه با حضور اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز ادامه تحصیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: توانمندسازی مددجویان باز مانده از ادامه تحصیل یکی از اصولی‌ترین سیاست‌های سازمان زندان‌ها در راستای حفظ و تقویت کرامت انسانی آنان است.

مدیر زندان رجایی‌شهر ادامه تحصیلات دانشگاهی در زندان‌ها را مطابق با نهاد رسمی آموزشی دانست و افزود: مددجویان در طول ایام محکومیت می‌توانند به نحو مطلوب برای ارتقاء سطح تحصیلی و کسب مدرک اقدام کنند.

عزیزی فراگیری تحصیلات عالیه مددجویان در زندان را از ابزارهای موثر پیشرفت شخصی، مشارکت مدنی و ارتباطات بهتر آنان در جامعه پس از آزادی عنوان کرد.

شایان ذکر است در حال حاضر از تعداد 45 مددجوی دانشگاه جامع علمی کاربردی، 8 نفر در مقطع کارشناسی و 37 نفر مقطع کاردانی در حال ادامه تحصیل هستند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha