برگزاری جلسه هم‌اندیشی «استفاده از ظرفیت‌های پابند الکترونیکی»

در راستای اجرای دستور دادستان کل کشور و رئیس سازمان زندان‌ها جلسه‌ای با حضور مدیر کل زندان‌های استان البرز، معاون دادستان کرج، قاضی ناظر بر زندان، قضات اجرای احکام کیفری و مسئولین زندان سما جلسه هم‌اندیشی با موضوع «استفاده از ظرفیت‌های پابند الکترونیکی» در سالن جلسات اداره کل زندان‌های استان البرز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان البرز، در این جلسه هم اندیشی حضار در خصوص مزایای استفاده از پابند الکترونیکی و راهکارهای قانونی بهره‌گیری از این ظرفیت گفتگو و تبادل اندیشه کردند.

علی چهارمحالی مدیر کل زندان های استان البرز در این هم اندیشی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری قضات در توسعه پابند الکترونیکی در زندان‌های البرز گفت: این فناوری دارای مزایای بسیاری است که از همه مهمتر حضور سرپرست در کانون خانواده است و همین امر از بروز آسیب‌های بعدی جلوگیری می‌کند.

چهارمحالی افزود: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، کاهش هزینه‌های خانواده زندانی، حفظ اقتصاد و کانون گرم خانواده، جلوگیری از افزایش هزینه‌های زندان‌ها، کاهش مراجعات حضوری، محدود کردن مجرمین در منطقه‌ای خاص، پیشگیری از هرگونه انگ و برچسب زنی، حفظ کرامت انسانی و... از مزایای استفاده از این دانش و فناوری است.

مدیر کل زندان‌های استان البرز با اشاره به نقش دانش و فناوری در زندگی بشر افزود: راحتی، آرامش و آسایش دستاورد فن‌آوری در زندگی انسان مدرن است که با کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در وقت و کاهش آسیب‌های حضور افراد در برخی از اماکن توانسته به انسان خدمت کند.

چهارمحالی افزود: قطعاً پابند الکترونیکی هم مانند هر گونه علم نوظهور دیگر ممکن است مورد سواستفاده برخی منفعت طلب‌ها قرار گیرد که باید با هم اندیشی و تبادل تجربه از این امر جلوگیری کرد چرا که نمی‌توان به خاطر سوء استفاده عده‌ای منکر دستاوردهای مهم و ارزشمند علم شد.

مدیر کل زندان‌های استان البرز با اشاره به هوشمندسازی زندان‌ها در سال‌های گذشته اظهار داشت: هوش مصنوعی و فناوری‌های جدید در ارتقا سطح زندانبانی نوین نقش بسیار مهمی را در دنیا ایفا می‌کند و استان البرز همواره در استفاده از این خدمات الکترونیکی مانند، دادرسی الکترونیکی، پابند الکترونیکی، دفتر خدمات قضایی الکترونیکی در زندان‌ها جزء استان‌های پیشرو بوده است.

چهارمحالی پیشرفت علوم زندانبانی را در سال‌های اخیر بی نظیر خواند و افزود: در سال‌های دور با ورود زندانی به زندان آسیب‌های بسیاری متوجه او و خانواده اش می‌شد که در حال حاضر با پژوهش‌های صورت گرفته این آسیب‌ها به حداقل رسیده و حفظ کرامت انسانی زندانی و خانواده‌اش و همچنین حمایت همه جانبه از آنان از اولویت‌های اول سازمان زندان‌هاست.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha