رسیدگی به ۲۵۰ درخواست در شورای طبقه‌بندی زندان ارومیه باحضور رئیس‌کل دادگستری
جلسه شورای طبقه بندی زندان ارومیه با حضور رئیس کل دادگستری استان

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در جلسه شورای طبقه بندی زندانیان ارومیه عصر سه شنبه ۲۸فروردین ماه در محل زندان ارومیه حضور یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان آذربایجان غربی، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در جلسه شورای طبقه بندی زندانیان ارومیه که عصر روز سه شنبه ۲۸فروردین ماه در محل زندان ارومیه برگزار می شد ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مهمانی خدا و دعا برای اینکه جزء بخشیده شدگان این ماه عزیز باشیم بیان داشت: صدور ابلاغ ویژه برای همکاران قضایی برای تصمیم گیری فی المجلس در مورد درخواست‌های زندانیان در شورای طبقه بندی زندانیان با لحاظ تمامی جوانب و زوایا و وضعیت قضایی، خانوادگی و اجتماعی و سن آنها بدون ورود به چرخه طولانی دادرسی یک موضوع ارزشمند و مهم است که در سطح کشور بی نظیر می باشد و آنچه نظر ریاست معظم قوه قضائیه می باشد بدین طریق جامعه عمل پوشانده می شود.

عتباتی ادامه داد: امروز اولین جلسه شورای طبقه بندی زندانیان ارومیه در سال جدید می باشد و جا دارد از زحمات اعضای شورای طبقه بندی خصوصاً قضات محترم که با وجود تراکم کاری و بعد از وقت اداری در سال گذشته و امسال در این خصوص تلاش می کنند تقدیر نمود. رئیس کل دادگستری استان افزود: در سال جدید باید تلاش بیشتر شود و با برنامه‌ریزی به طور دائم و مرتب در بندهای زندان حضور یافته و با زندانیان صحبت کرد، چرا که فقط با حضور در بندها و دیدار چهره به چهره با زندانیان می توان اطلاع کاملی از وضعیت آنها بدست آورد و از عزیزانی که در مقوله زندان فعالیت دارند انتظار است که هدفمند در زندان حضور یافته و پرونده‌های زندانیان را بررسی کنند. عتباتی در پایان تاکید کرد: وضعیت زندان، زندانیان و خانواده های آنان ضرورت این را دارد که کارهای فوق‌العاده در ساماندهی زندانیان و زندانها صورت پذیرد و این جلسات به صورت مرتب هر ماه دو بار برگزار شود تا انشاءا... خروجی خوبی داشته باشد.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه اظهار داشت: حضور ریاست محترم دادگستری استان در جلسات شورای طبقه بندی بسیار راهبردی و تاثیر گذار است. مجیدی در ادامه از مجموعه زندان خواست درخواست های نهادهای ارفاقی که در شورای طبقه بندی زندانیان مطرح می شود به منظور تسریع به محکمه فرستاده نشود چرا که با راهکار هوشمندانه دکتر عتباتی که در سطح کشور بی نظیر است در این شورا در مورد تمامی آنها اتخاذ تصمیم می گردد. فتحی مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان نیز در این جلسه بیان داشت که در ۲۱ رمضان همکاران زندان در تمامی بندها حضور پیدا کرده و با تک تک زندانیان صحبت و درخواست‌های آنان که ۶۶۷ درخواست بود بررسی و ۲۵۰ درخواست برای مطرح در این شورا آماده گردید. در ادامه جلسه درخواست‌های زندانیان بررسی و با توجه به وضعیت آنان اتخاذ تصمیم گردید و در این جلسه با بررسی درخواست‌های واصله با ۲۰ مورد آزادی مشروط، ۱۷ مورد پابند الکترونیک، ۱۲ مورد تعلیق مجازات و ۴ مورد پایان حبس موافقت شد، همچنین در این جلسه مصوب گردید که جلسه شورای طبقه بندی دو روز مشخص در هر ماه تشکیل و نیز دو نفر از قضات محاکم تجدیدنظر و کیفری دو با ابلاغ ریاست کل دادگستری استان به جمع قضات شورا اضافه گردند. در پایان جلسه نیز از اعضای فعال شورای طبقه بندی با تقدیم لوح تقدیر از سوی دکتر عتباتی تجلیل به عمل آمد.

انتهای خبر/

رسیدگی به۲۵۰ درخواست در شورای طبقه بندی زندان ارومیه باحضور رئیس کل دادگستری رسیدگی به۲۵۰ درخواست در شورای طبقه بندی زندان ارومیه باحضور رئیس کل دادگستری رسیدگی به۲۵۰ درخواست در شورای طبقه بندی زندان ارومیه باحضور رئیس کل دادگستریرسیدگی به۲۵۰ درخواست در شورای طبقه بندی زندان ارومیه باحضور رئیس کل دادگستری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha