با امکانات و فعالیت‌هایی که در زندان‌ها مشاهده می‌شود، نباید نام زندان بر آن‌ها گذاشت

ضیافت افطار مددجویان زندان زاهدان با حضور مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، معتمدین و سران طوایف و مسئولین اداره‌کل استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان سیستان وبلوچستان، در این مراسم که همراه با اقامه نماز ، تلاوت قرآن ، اجرای سرود ، تواشیح و ... بود مولوی نذیر احمد سلامی طی سخنانی به بیان فضیلت و ارزش ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت : ماه رمضان ماه خداست و میزبان همه روزه داران خود خداوند سبحان است همانگونه که میزبان تلاش می کند تمام خواسته های مهمانش را برآورده کند خداوند هم در این ماه به بندگانی که به درگاه او روی می آورند نگاه ویژه ای دارد و توبه آنها را زودتر پذیرا می شود و خواسته های آنان را بهتر اجابت می کند .

این روحانی برجسته اهل سنت افزود : با فضیلت ترین ایام ماه رمضان شب های قدر است که باید از آن استفاده فوق العاده ای کرد البته اگر احیانا از آن غافل شدیم باید بدانیم که با توجه داشتن و پشیمان شدن از خطاهای گذشته هر شبی را می توان شب قدر ساخت آن زمانی که انسان از گناهان خود نادم شود و به دامان خداوند برگردد شب قدر اوست و خداوند پذیرش توبه را محدود به شب‌های ماه رمضان نکرده است هرچند این شبها بر تمام ایام سال فضیلت و برتری دارد .

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور چندین باره در زندان زاهدان گفت : به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شرایط ، امکانات و فعالیت هایی که در زندان ها مشاهده می شود به گونه ای است که نباید نام زندان به آنها گذاشت اینجا مکانی است که انسان فارغ از مشغله های جامعه به گذشته و عملکرد خودش فکر کند و با فعالیت های فرهنگی و قرآنی که جاری است شخصیت خود را بسازد و با آموزش های متنوعی که در اینجا ارایه می شود با آینده ای روشن به جامعه برگردد .

مولوی نذیر احمد سلامی با قرائت آیاتی از کلام الله مجید گفت : خداوند فرموده است چه بسا اموری در نظر شما ناخوشایند باشد اما خیر و منفعت شما در آن است یکی از این امور همین زندان است که برای انسان خوشایند نیست اما خداوند با آوردن بعضی افراد به زندان از خطاهای بیشتر آنها جلوگیری می کند فضا را برای یادگیری و بهره از قرآن برای آنها مهیا می کند امکان یادگیری شغل و حرفه را برای آنها فراهم می کند و ده ها منفعت دیگر که به ظاهر خوشایند او نبوده است پس باید این مکان را به چشم ندامتگاه دید نه به اسم زندان و مددجویان هم با تفکر به گذشته خود به نزد خداوند نادم شوند هم از این فضا و فرصت برای جبران گذشته و ساختن آینده استفاده کنند.

انتهای خبر/
اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی» را در کانال پیام رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha