کمک 17 میلیارد ریالی خیرین دزفولی به انجمن حمایت از زندانیان

جشن گلریزان انجمن حمایت از زندانیان شهرستان دزفول با حضور مدیرکل زندانهای استان خوزستان، دادستان ، رئیس دادگستری ، فرماندار و جمعی از خیرین این شهرستان برگزار شد ، خیرین 17 میلیارد جهت آزادی زندانیان کمک کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان خوزستان؛ مهدی آماده دادستان دزفول در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در تالار مهستان این شهرستان گفت : کل هزینه‌های انجمن حمایت از زندانیان دزفول در سال گذشته ۳۶ میلیارد و ۲۷۲ میلیون ریال بوده که این کمک‌ها برای آزادی زندانیان، کمک به خانواده زندانیان و کمک به مجموعه زندان‌ها هزینه شده است.

وی گفت: ۴۳۰ خانواده مددجو تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان شهرستان دزفول هستند و این انجمن سال گذشته ۱۶ میلیارد ریال به این خانواده‌ها در قالب توزیع سه هزار و ۳۷۲ بسته معیشتی، بهداشتی، نوشت‌افزار و البسه کمک کرد.

دادستان دزفول با اشاره به ۸۰ مورد سرکشی از خانواده‌های زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان دزفول افزود: نتیجه این بازدیدها آشنایی بیشتر با مشکل خانواده مددجویان و استفاده از برخی کمک‌های قانونی به زندانیان بوده است.

وی بیان کرد: ارایه سه هزار و ۲۹۲ خدمات مشاوره، معرفی ۱۳۰ مددجو به کمیته امداد، کمک چهار میلیارد ریالی به ستاد دیه برای جرایم زندانیان غیرعمد و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۹ نفر از مددجویان از دیگر اقدامات انجمن حمایت از زندانیان دزفول در سال ۱۴۰۱ بوده است.

آماده گفت: ۵۵ زندانی جرایم غیرعمد مالی این شهرستان همچنان در ندامتگاه دزفول هستند که آزادی این زندانیان نیاز به کمک خیران دارد.

احکام اسلام در جهت اصلاح جامعه است

امام جمعه دزفول هم با اشاره به روایتی، دستگیری و زدودن غم از گرفتاران را از جمله کفاره گناهان بزرگ دانست و گفت: احکم و شریعت دین مبین اسلام در جهت اصلاح جامعه است.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، حرکت در مسیر جلب رضایت الهی را مورد تاکید قرار داد و افزود: احسان از جمله اسامی خداست و امام حسن مجتبی (ع) مظهر احسان خداست.

کمک خیران برای گره‌گشایی از مشکل محکومان مالی است

رییس دادگستری دزفول نیز گفت: در سال‌های گذشته به دلیل آثار مخرب زندان و افزایش جمعیت کیفری، سیاست قوه قضاییه بر حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری تغییر کرد.

فیصل مزرعه ادامه داد: با تصویب قانون مجازات اسلامی و قوانین مصوب به منظور کاهش جمعیت کیفری، استفاده از پابند الکترونیکی و مجازات‌های جایگزین در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفت.

وی گفت: با اجرای سیاست مجازات‌های جایگزین، جمعیت محکومان جرایم کیفری عمدی کاهش داده شد ولی در جرایم غیرعمدی و محکومان مالی به دلیل اینکه فرد محکوم حق‌الناسی به گردن دارد، قضات در این پرونده‌ها محدودیت‌هایی دارند.

رییس دادگستری دزفول با بیان اینکه این شهرستان در همه کارهای خیر در استان اول است افزود: کمک خیران در این جشن گلریزان تنها برای محکومانی مالی هزینه می‌شود که به دلیل شرایط اقتصادی و بی ثباتی بازار توان عمل به تعهد خود را ندارند و به دلیل تعهدات مالی در زندان هستند.

کمک 17 میلیارد ریالی خیرین دزفولی به انجمن حمایت از زندانیان

کمک 17 میلیارد ریالی خیرین دزفولی به انجمن حمایت از زندانیان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha