زندانبانی یکی از سخت‌ترین و دشوارترین مشاغل است

نشست هم اندیشی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد با پرسنل اداره کل زندان‌های استان در سالن شهید بهشتی این اداره کل برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان یزد، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری با بیان این که زندانبانی یکی از سخت ترین مشاغل است گفت: به حق کار زندانبانی کار بسیار دشواریست و باید نگاه ویژه پرسنل آن پرداخت که در استانداری این نگاه و دغدغه وجود دارد.

شاه حسینی در ادامه بیان نمود: برای سخت کوشان عرصه اصلاح و تربیت می توان درقالب تعاونی ها و طرح های مسکن و همچنین حوزه سرمایه گذاری حمایت هایی را صورت داد.

مدیرکل زندان‌های استان یزد با اشاره به اینکه در تمامی مکاتب حقوق جزا موضوع مجازات و زندان پذیرفته شده است هر چند در نحوه مجازات و اهداف متفاوت هستند گفت: در مکتب اسلام و تشیع هدف از مجازات زندان بیشتر مباحث اصلاح و تربیت و بازگشت شرافتمندانه فرد به جامعه مد نظر است.

وی در ادامه افزود: شغل زندانبانی در طول تاریخ کاری سخت و دشوار بوده و هست اما خدا را شاکریم که در زندان‌ها خدمت می کنیم چراکه در راستای آیه شریفه "و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا" که نماد سازمان زندانهاست گام برداشته ایم تا با اصلاح و تربیت و احیا حتی یک زندانی آخرت خود را بتوانیم بسازیم و خدمتی بزرگ به بشریت نماییم.

وی از طرح ابتکاری زندان اجتماع محور بعنوان طرح فاخر و تحول گرا در عرصه زندانبانی یاد کرد و اظهار نمود: این طرح با مشارکت و همراهی ۳۸ دستگاه با مدیریت استانداری در حال نهایی شدن است و با این طرح می توانیم شاهد زندانبانی علمی باشیم.

رضا مقبلی با بیان این که اداره کل زندان‌های استان یزد یکی از استان‌های برتر عرصه زندانبانی است گفت: با تلاش و کوشش و برنامه ریزی زندان‌های استان توانسته در حوزه اصلاح و تربیت مقام اول و در حوزه اشغال و حرفه آموزی رتبه سوم کشور را کسب نماید.

وی افزود: از ابتدای سال جاری در حوزه عمرانی 5 هزار متر مربع افزایش فضای‌ فیزیکی به ویژه توسعه امر اشتغال و همچنین 16 هزار متر مربع بهسازی صورت گرفته است.

وی در ادامه بیان نمود: امسال در حوزه قضایی نیز اقداماتی خوبی صورت گرفته و شاهد 1400 مورد بازدید در قالب دیدار چهره به چهره قضات با زندانیان و همچنین تعداد قابل توجهی زندانیان غیر بومی و اتباع به محل زندگی خود منتقل شدند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha