جایگاه بازی‌های فکری در کنار خلوت زندانیان

اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های کردستان، اولین جشنواره بازی‌های فکری زندانیان استان را باهدف توسعه بازی‌های فکری در کنار سایر فعالیت‌های ورزشی، درمیان مددجویان زندان‌های استان برگزار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های کردستان، مدیرکل زندان‌های کردستان در جمع مددجویان حاضر در جشنواره، گفت: امروز شاهد برگزاری اولین جشنواره بازی های فکری در زندانهای کردستان هستیم و به نحوی کوشش می کنیم تا افرادی که تحت عناوین متفاوت در زندان به سر می برند و به دلیل مختلف دچار فقر حرکتی شده اند را با استفاده از ورزش و علم تربیت بدنی و ورزش ذهنی مانده همین بازی های فکری به حالت فعال در بیاورند. وی افزود، تقویت روح و روان و فکر در کنار جسم می‌تواند انسان را به ساحل آرامش برساند و توان وی را در مقابله با ناملایمتی های زندگی بالا ببرد. محمدی، افزود: یکی از سیاست‌های اصلی سازمان زندان‌ها، در ایجاد بسترهای مناسب اصلاحی و تربیتی، کمک به استفاده بهینه و مدیریت زمان در میان مددجویان است. مدیرکل زندان‌های استان، افزود: علاوه بر زندانیان، گسترش این بازی‌ها در میان کارکنان و سربازان وظیفه در زندان‌ها و کانون‌های اصلاح و تربیت، می‌تواند به تقویت قوای ذهنی و ایجاد روحیه خلاق و توانمند خدمتی آنان کمک کند

جایگاه بازی‌های فکری در کنار خلوت زندانیان

در پایان محمدی، از مسئولین اجرائی و رئیس زندان خواست تا برای شناسایی و تهیه اقلام بازی‌های فکری و کشوری و بومی، محلی کردستان که دارای قدمت فرهنگی بالائی است اقدام کند و در اسرع وقت این وسایل بازی را در اختیار زندانیان قرار دهد.

جایگاه بازی‌های فکری در کنار خلوت زندانیان

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha