تدریس ۷۲ نوع شغل درآمدزا در میان زندانیان استان کردستان

در راستای ارتقاء حرفه‌آموزی و اشتغال درمیان زندانیان استان کردستان، جلسه تعاملی با حضور مدیران کل زندان‌ها و فنی و حرفه‌ای کردستان و کارشناسان حوزه اشتغال دو اداره، در ساختمان اداره کل فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های کردستان، محمدی، مدیرکل زندان‌ها در این جلسه ضمن اشاره به رویکرد خوب اداره فنی حرفه‌ای استان به حوزه مهارت‌آموزی در زندان‌ها گفت: جبران کمبود مربیان فنی و حرفه‌ای در زندانها، با توجه به رویکرد اصلی سازمان زندان‌ها که همان جذب کارآفرینان فعال و ورود آنان به محیط کار در زندان امکان پذیر و نهایت می‌تواند تأثیر بسزایی در ایجاد شغل و درآمد پایدار در میان زندانیان داشته باشد.

تدریس ۷۲ نوع شغل درآمدزا در میان زندانیان استان کردستان

دکتر وکیلی با ارائه آماری از فعالیت‌های حرفه‌آموزی در زندان‌های استان، گفت: ۷۲ مورد شغل در کارگاه‌های حرفه‌آموزی زندان‌های استان تدریس شده که ۴۴ نفر از استادکاران این کلاس‌ها را اداره کل زندان‌های استان تأمین نموده که جمعاً ۱۶۵۹ نفر دوره‌های آموزشی را طی نموده‌اند و از این تعداد ۱۳۲ نفر بعد از آزادی جذب محیط واقعی کارشده‌اند. دکتر وکیلی افزود: درمیان ادارات و مراکز آموزشی استان کردستان، زندان‌ها رتبه سوم را ازنظر مهارت‌آموزی به خود اختصاص داده که در کشور قابل‌توجه و دارای اهمیت است.

تدریس ۷۲ نوع شغل درآمدزا در میان زندانیان استان کردستان

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha