ترویج مطالعه مفید یکی از مهمترین سیاست های کاهش آسیب در زندان‌هاست

مدیرکل زندان های استان قزوین ترویج و توسعه مطالعه مفید و کتابخوانی را از مهمترین سیاست های کاهش آسیب و افزایش امید به زندگی سالم در بین زندانیان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین، فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در راستای توسعه همکاری های فرهنگی و آموزشی با حضور در دفتر فرهاد بهرامی، مدیرکل زندان های استان با وی دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل زندان های استان در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت ها و همراهی های اداره کل کتابخانه های عمومی قزوین در انجام فعالیت های مفید فرهنگی و کتابخوانی، افزود: شناخت انواع آسیب‌های اجتماعی و راه های پیشگیری از آن، مهم و حیاتی است؛ زیرا که جامعه امروزی درگیر آسیب هایی شده و کاهش آن نیاز به راهکارهایی عملی و مدون دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیشگیری آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش در جلوگیری از آسیب‌ها و انواع خطرهای پیش روست و سبب کاهش هزینه‌های سنگین مادی و معنوی در خانواده و جامعه است که در این راستا اداره کل زندان ها، توسعه و ترویج فعالیت های اثربخش فرهنگی را از اولویت ها خود قرار داده است.

بهرامی در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری افراد از انحراف، درونی کردن ارزش‌ها و هنجارهای پذیرفته‌شده یک جامعه است. به‌ طوریکه جامعه شناسان معتقدند بین میزان فرهنگ پذیری و کاهش میزان انحراف و جرم در یک جامعه، رابطه مستقیمی وجود دارد و یکی از علل افزایش نرخ انحراف، فرهنگ پذیری ناقص افراد است؛ که انجام برنامه های فرهنگی و کتابخوانی می توانند اقدامی موثر در افزایش فرهنگ پذیری باشند.

مدیرکل زندان های استان در پایان ضمن ابراز رضایت از فعالیت های فرهنگی انجام شده با همکاری اداره کل کتابخانه های استان، بر استمرار این برنامه ها و افزایش کیفی آن ها تاکید کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیزدر این دیدار گفت: کتابخانه های عمومی، تلاش جهت افزایش مهارت های رفتاری، ایجاد امید و انگیزه بین عموم افراد و ارتقای مطالعه مفید را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است. که برای رسیدن به این مهم نهایت همکاری را با سایر دستگاه ها و مجموعه ها خواهیم داشت.

ترویج مطالعه مفید یکی از مهمترین سیاست های کاهش آسیب در زندان هاست

وی اظهار داشت: تاکنون برنامه های متعددی با همکاری زندان ها اجرا کرده ابم که از جمله آن ها؛ برگزاری مسابقات، اجرای نشست های کتابخوانی و معرفی کتاب، شرکت زندانیان در جشنواره های ملی و اهدای کتاب وتامین منابع کتابخانه های زندان هستند.

محمدبیگی بیان داشت: برنامه هایی مدون برای افزایش کمی و کیفی برنامه های فرهنگی برای زندانیان داریم که ان شالله با همکاری مسئولان زندان در سال آینده اجرایی می شوند.

در پایان این دیدار مدیرکل زندان های استان قزوین با اهدای لوح تقدیر و یک اثر هنری زیبای دست ساز زندانیان از زحمات مدیرکل کتابخانه های قزوین تقدیر وتفاهم نامه همکاری مشترک بین دو دستگاه امضاء گردید.

انتهای خبر/

ترویج مطالعه مفید یکی از مهمترین سیاست های کاهش آسیب در زندان هاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha