زندانیان همانند شهروندان از سایر حقوق شهروندی بهره‌مند هستند

برنامه تلویزیونی رادیویی"بی تعارف" صدا و سیمای مرکز قم با حضور علی اصغر رنجبر پخش شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قم مدیر کل زندانهای استان در این برنامه تلویزیونی رادیویی گفت: موضوع آزادی یک موهبت الهی است که دراختیار ما قرار گرفته است و بایستی قدردان این نعمت الهی باشیم. مطابق اصول حقوق شهروندی یک زندانی همچون دیگر شهروندان از همه حقوق بهره مند است به جزء آزادی او که محدود شده است و بعنوان یک شهروند از کلیه امکانات بهداشتی، آموزشی ، اصلاحی و تربیتی، فرهنگی ، اشتغال و حرفه آموزی برخورداراست.

عضو شورای قضایی استان به جایگاه اداره کل زندانهای قم در ارزیابی اولویت های سازمان زندانها اشاره کرد و گفت: با همکاری جمعی کارکنان اداره کل زندانها موفق به کسب رتبه های برتر در اولویت های ده گانه سازمانی شده ایم و مجدانه در این راستا تلاش خواهیم کرد.

وی به توسعه اشتغال و حرفه آموزی زندانیان استان اشاره کرد و گفت: با همکاری اداره کل آموزش فنی حرفه ای استان موضوع توانمندی و حرفه آموزی زندانیان به جدیت در دستور کار قرار گرفته است ومشاغل متناسب با نیاز بازار به زندانیان آموزش داده می شود .

مدیر کل زندانهای استان قم ضمن دعوت از صنعت گران و کارآفرینان استان گفت: شرایط کارگاهی، تسهیلات و معافیت های مالیاتی از امتیازهای فضاهای اشتغال زندانهای استان است که آماده ارائه به صنعت گران می باشد و هر شغلی که درون زندان ایجاد شود هم به زندانی و هم به خانواده اش کمک بسزایی می کند و کارآفرینان بدانند که در یک کار خیر شریک خواهند شد.

علی اصغر رنجبر گفت: با کمک خیرین و منابع در اختیار انجمن حمایت زندانیان،مکررا در طول سال به خانواده زندانیان کمک هایی صورت می گیرد ولیکن کافی نیست و از خیرین و نیکوکاران دعوت می شود که با نیات خیر خود به کمک خانواده زندانیان بیایند. خانواده زندانیان در مسئله تامین اجاره منزل، مسائل بهداشتی و تجهیزات مورد نیاز معیشت با مشکلات عدیده ای مواجه هستند که نیازمند کمک خیرین می باشند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha