برنامه‌های فرهنگی و هنری در کانون زندان فردیس برگزار شد

جمعی از کارکنان اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، به مناسبت اعیاد ماه رجب در ندامتگاه فردیس حضور یافته و برای نوجوانان کانون اصلاح و تربیت برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرا کردند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان البرز، در ابتدای این ویژه برنامه، نوجوانان کانون اصلاح و تربیت ضمن خوش‌آمدگویی دسته جمعی، سرود «سلام فرمانده» را هم‌خوانی کردند.

شروع برنامه با معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و قصه گویی همراه بود و در ادامه کارگاه‌های نقاشی خلاق، سفالگری، کاغذ و تا و کارگاه ویژه نوشتن خلاق برای نوجوانان برگزار شد.

نشست مشترک علی چهارمحالی مدیرکل زندان‌های استان البرز، مهری فلاح سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، سید جواد تهامی رییس ندامتگاه فردیس و جمعی از مسئولان و کارشناسان هر دو اداره کل نیز در سالن اجتماعات زندان فردیس برگزار شد.

علی چهارمحالی مدیر کل‌ زندان‌های استان در این نشست ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و پیروزی انقلاب اسلامی ایران و قدردانی از حضور همکاران کانون و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، به تلاش‌های دشمنان برای نشان دادن چهره‌ی غیر واقعی از زندان‌های ایران به ویژه در حوادث اخیر اشاره کرده و از برخورد قاطعانه و مطابق مقررات و انسانی همکارانش با زندانیان در سطوح مختلف سخن گفته و از همکاران کانون خواست تا در امر اطلاع‌رسانی واقعیت‌های موجود، به جامعه کمک کنند.

چهارمحالی با اشاره به سن حساس مددجویان کانون اصلاح و تربیت افزود: نوجوانان در این سنین از همسالان و اطرافیان خود بیشترین تاثیر را می‌پذیرند، بر ما واجب است تا با ارایه الگوهای اخلاقی و رفتاری مناسب و همچنین برگزاری کلاس‌های فرهنگی و مشاوره‌های روانشناسی آن‌ها را برای زندگی سالم پس از آزادی آماده کنیم و در این خصوص مشارکت نهادهای فرهنگی و هنری بسیار مهم و اثرگذار است.

مهری فلاح، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز نیز در این نشست، از تلاش مجموعه‌ی همکاران کانون و تعامل خوب ندامتگاه فردیس قدردانی کرد و از پیش‌بینی فعالیت‌های فرآیند محور برای اجرا در کانون اصلاح و تربیت خبر داد.

این مقام مسئول گفت: ما سعی خواهیم کرد با استفاده از ظرفیت و تلاش مجموعه‌ی کارشناسی نیازمندی‌های این نوجوانان را شناسایی و مطابق آن برنامه‌های فرهنگی مناسب را به صورت مستمر و فرآیند محور برنامه‌ریزی کرده و اجرا کنیم و در پایان نمایشگاهی از توانمندی‌های این عزیزان دایر شود، تا هم خود آن‌ها و هم مسئولان نتیجه‌ی کار را نظاره کرده و با قابلیت‌های این دسته از نوجوانان آشنا شوند.

سید جواد تهامی، رییس ندامتگاه فردیس نیز در این نشست صمیمانه بر ضرورت بهره‌گیری از کار فرهنگی برای اصلاح نوجوانان در کنار امور مراقبتی و نگه‌داری آنان تاکید کرده و خواستار همکاری وتعامل بیشتر با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دیگر نهادهای فرهنگی استان شد.

این مقام مسؤول اثربخشی امور فرهنگی را بسیار زیاد و در آینده‌ی این قشر از نوجوانان موثر دانست.

همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در ادامه‌ی این نشست تجربیات خود از حضور در این مرکز را مطرح کردند.

برخورد بسیار خوب و مناسب عوامل اجاریی ندامتگاه، فضای دوستانه و صمیمی، تعامل خوب با نوجوانان و لزوم مستمر بودن این قبیل فعالیت‌ها و استفاده از دیگر ظرفیت‌های فرهنگی از مواردی بود که در سخنان آنان مطرح شد.

برای دیدن عکس‌های بیشتر کلیک کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha