بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زندان‌های اردبیل از ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند

به مناسبت دهه مبارک فجر، با حضور بیش از ۶۰ نفر از قضات دادسراهای استان در مجموعه مراکز تامینی اردبیل و دیدار با مددجویان و بررسی پرونده قضایی آنان تعداد ۱۰۱۴تن، از ارفاقات قانونی استفاده کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان اردبیل، کارگروه طرح پایش و غربالگری قضایی مددجویان شامل روسای دادگستری، دادستان‌های محاکم قضایی، قضات دادسراها و اجرای احکام شعبات، در ایام دهه فجر با حضور در زندان‌های استان و دیدار چهره به چهره با زندانیان به درخواست‌ها و مشکلات آنان رسیدگی کردند.

بیش از هزار مددجوی زندان‌های اردبیل از ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند

امجدی، مدیرکل زندان‌های استان اردبیل، حضور فعال و اثربخش مقامات قضایی در زندان‌ها را مایه آرامش مددجویان و قوت قلب همکاران دانست و گفت: پایش و غربالگری با حضور قضات در بین مددجویان اقدامی مبارک و گام بسیار مهمی در نیل به سیاست‌های والای قوه قضاییه در بحث حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری در زندان‌هاست.

بیش از هزار مددجوی زندان‌های اردبیل از ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند

وی در ادامه افزود: با اجرای طرح غربالگری زندانیان در کنار بهره‌گیری از قوانین مجازات‌های جایگزین حبس و استفاده از ظرفیت حداکثری تاسیسات حقوقی، تعداد ۶۴۲ مورد مرخصی اشتغال، ۳۴۱ مورد مرخصی و ۳۱ مورد آزادی پایان محکومیت در ایام دهه مبارک فجر به مددجویان واجد شرایط اعطا شد.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha