نظم و امنیت رکن مهم نظام زندانبانی است

مدیرکل زندانهای استان قزوین در دیدار با مراقبین اظهار داشت: نظم و امنیت دو رکن مهم نظام زندانبانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین، فرهاد بهرامی در دیدار شبانه بارؤسای اندرزگاهها و مراقبین زندان مرکزی گفت: مراقبین خط شکنان اقدامات تأمینی وتربیتی زندان ها هستند و تأمین و حفظ امنیت زندان، مرهون تلاش بی وقفه وخالصانه این عزیزان است.

مدیرکل زندانهای استان قزوین افزود: مسؤلیت پذیری همراه با نظم ، منجر به تحقق امنیت می گردد. باید همه همکاران با ایفای درست وظایف شغلی خود و با اجرای دقیق قوانین ومقررات سازمانی، در تحقق امنیت زندانها بکوشند.

بهرامی پست مراقب امور تأمینی وتربیتی را شغل حساسی در زندان دانست وضمن قدردانی از زحمات و تلاش مراقبین اظهار داشت: نقش همه پرسنل در پیشبرد امور زندان‌ها حائز اهمیت است و لیکن در این ‌بین مراقبین نقش کلیدی دارند. چراکه برقراری امنیت زندان‌ها و اجرای برنامه های سازمانی در همه بخش ها بویژه حوزه اصلاح و تربیت برعهده آن‌هاست.

نظم و امنیت رکن مهم نظام زندانبانی است

مدیرکل زندانهای استان قزوین با تأکید بر برگزاری جلسات مستمر بازخوانی آئین نامه اجرایی سازمان، متذکر شد: مراقبین باید شرح وظایف‌شان را مطابق با آئین‌نامه اجرایی دانسته و بدرستی به آن عمل کنند. دراین صورت و با پرهیز جدی از خود سلیقگی در انجام امور محوله، آسیب های احتمالی زندان کاهش خواهد یافت.

وی به دشواریهای کار در زندان و اثرات روحی و جسمی آن بر کارکنان اشاره کرد و گفت: شغل زندانبانی بویژه مراقبین جزء مشاغل با فرسایش شغلی بالاست. لیکن برابر آیه 32 سوره مبارک مائده باید قدر اجر وپاداش هدایت و اصلاح انسانهایی را بدانیم که امروز در زندان گرفتار حبس هستند. گفتار و اعمال ما در آنها اثرگذار است و این بهترین فرصت برای اصلاح و بازپروری نفوس بخطا رفته می باشد.

نظم و امنیت رکن مهم نظام زندانبانی است

این مقام مسؤل در پایان از مراقبین خواست با سرکشی‌های هدفمند و دقیق، انعکاس به‌موقع مشکلات، اقدام برای پیشگیری از بحران و درگیری و ارائه گزارش‌های منسجم از وقایع درون زندان به مسئولان زندان، بتوانند نقش خود را بدرستی ایفا نمایند.

در این نشست صمیمانه مراقبین نیز مشکلات و مسائل کاری حوزه خود را طرح و به پرسشهای آنها پاسخ داده شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha