کسب رتبه عالی در شاخص‌های ۱۹ گانه حاصل تعامل سازنده با حوزه قضایی است

مدیرکل زندان‌های استان در جریان سفر یک‌روزه خود به شهرستان مشگین‌شهر ضمن حضور در مجتمع قضایی با رئیس دادگستری و دادستان این شهرستان دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان اردبیل، امجدی،در این دیدار با اشاره به کسب رتبه عالی کشوری در شاخص‌های ۱۹گانه ساماندهی امور زندانیان به صورت چندین ماه متوالی، این موفقیت را حاصل تعامل حوزه قضا و مجموعه زندان‌ها دانست و اذعان داشت: یکی از شاخصه‌های مثبت این شهرستان بالابودن آمار دادرسی‌های الکترونیکی و سرکشی‌های مداوم و برنامه‌ریزی شده مقامات قضایی از زندان است که رهاورد آن کاهش جمعیت کیفری در زندان می‌باشد.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل، در ادامه سخنان خود بر لزوم ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت زندانیان تاکید کرد و گفت: نگاه مسوولین عالی قضایی و سازمان زندان‌ها به مقوله اشتغال در جهت تحقق مسیر اصلاحی و تربیتی بوده و تجربه نشان داده که فراگیری یک شغل توسط زندانی و خانواده او می‌تواند به توقف چرخه جرم در جامعه کمک کند.

کسب رتبه عالی در شاخص‌های ۱۹گانه حاصل تعامل سازنده با حوزه قضایی است

نوعی، رییس‌دادگستری مشگین‌شهر نیز سیاست دستگاه قضا را کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با استفاده از ظرفیت تاسیسات حقوقی و اعمال مجازات‌های جایگزین حبس دانست و گفت: در کنار برخوردهای قاطع با مجرمین بایستی زمینه‌ای برای اصلاح و تربیت زندانیان و بازگشت سعادتمندانه آنان به آغوش خانواده و اجتماع فراهم آوریم.

وی زندان مشگین‌شهر را در قانونمداری و رعایت حقوق شهروندی زندانیان قابل تقدیر دانست و از ساماندهی فعالیت‌های انجمن حمایت این شهرستان در جلب کمک‌های خیرین و افزایش آزادی زندانیان جرایم غیر عمد خبر داد .

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha