مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی از زندان خوی بازدید کرد/ مددجویان در امان از حواشی زلزله
فتحی مدیرکل زندانهای استان آذربایجان غربی در میان زندانیان شهرستان خوی ساعتی پس از وقوع زلزله

در جریان وقوع زلزله نسبتا شدید شهرستان خوی و تخریب اماکن و خسارات جدی به اموال و منازل مردم این منطقه، مدیرکل و مسئولین زندانهای استان آذربایجان غربی نیز از همان ساعات اولیه با حضور در داخل زندان این شهر درصدد ایجاد آرامش مددجویان برآمدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان آذربایجان غربی، در پی وقوع زلزله ۵/۹ریشتری شهرستان خوی که خسارات جدی به اموال و منازل شهروندان منطقه وارد شده است، از همان ساعات اولیه این حادثه طبیعی مدیرکل و مسئولین زندانهای استان در زندان این شهر حضور رساندند.

در این حادثه که خسارت جدی بر اماکن و منازل مردم شهرستان خوی و روستاهای اطراف وارد شده است و در اولین روز وقوع بر اساس اخبار منتشر شده از سوی ستاد بحران استان آذربایجان غربی سه نفر از هموطنان کشته و۶۶۰ نفر مصدوم شده بودند، هیچ خسارت و یا مصدومیت در زندان و اردوگاه کار درمانی و حرفه آموزی زندانیان خوی وجود نداشت و زندانیان در عین آرامش به سر می‌برد. همچنین علیرغم قطعی شبکه ارتباطی تلفن عمومی، از طریق تلفن همراه مسئولین و خطوط ثابت اداری، زندانیان با خانواده های خود تماس گرفته و جویای حال وابستگان خود بودند.

در این راستا از همان دقایق اولیه ریاست سازمان زندانها به صورت تلفنی گزارشات امنیت زندان و سلامت مددجویان، کارکنان را از مدیرکل زندان های استان دریافت می نمود و بر اساس هماهنگی با ریاست کل دادگستری استان در همان ساعت اولیه ۶۸ زندانی واجد الشرایط به مرخصی جهت کمک رسانی به خانواده و رفع نگرانی شبانه اعزام شدند.

مراقبت های حفاظتی، تامین مایحتاج اولیه، رسیدگی به درخواست مددجویان و نظارت بر امورات رفاهی و امکان تماس با خانواده ها همچنان با نظارت مدیرکل زندانها توسط مسئولین در زندان و اردوگاه کار درمانی و حرفه آموزی خوی انجام می گیرد.

اماکن و ابنیه زندان و اردوگاه کار درمانی زندانیان خوی خسارت نداشته و فقط در بخش های اداری و محل اتاق کارکنان در خارج از پوسته میانی زندان ترک ها و ریزش دیوار و نمای ساختمان مشهود است.

فتحی مدیرکل زندانهای استان آذربایجان غربی از همان ساعت اولیه به همراه اکیپ های از مسئولین ستادی، مراقبین و پرسنل یگان حفاظت زندان ارومیه ، سلماس و ماکو در داخل بندهای زندان خوی حضور داشتند و ضمن رسیدگی به درخواست ها آنان و دلجویی از مددجویان تا سحرگاه ۹ بهمن با حالت آماده باش هوشیارانه از زندان مراقبت و نسبت به حقوق زندانیان رسیدگی نمودند.

زندان خوی با تمهیدات ایجاد شده بدون مشکل قطعی برق، گاز و آب با حداکثر نیروی آماده باش زندان های استان در بخش های مراقبتی و درمانی با آرامش کامل زندانیان در امنیت قرار دارد.

انتهای خبر/

امنیت و آرامش در زندان خوی برقرار است امنیت و آرامش در زندان خوی برقرار است امنیت و آرامش در زندان خوی برقرار است امنیت و آرامش در زندان خوی برقرار است امنیت و آرامش در زندان خوی برقرار است امنیت و آرامش در زندان خوی برقرار است

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha