جامعه و خیرین به مسئولیت اجتماعی خود نسبت به اصلاح مجرمان توجه بیشتری داشته باشند

یکصد و چهل و دومین جلسه مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز با حضور دستغیب مدیرعامل، ابراهیمی مدیرکل زندان های فارس و اعضای هیأت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، مدیرکل زندان های استان فارس در جلسه مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز گفت: با توجه به اهمیت کتابخوانی و اثربخش بودن این تکلیف فرهنگی و اجتماعی در عرصه اصلاح و تربیت، یکی از نیازهای اساسی زندانیان کتاب و تهیه باکس کتاب و سایر اقلام فرهنگی برای استفاده آنان در اندرزگاه ها است.
اسحاق ابراهیمی افزود: بالغ بر 70درصد زندانیان در بدو ورود مهارت و حرفه خاصی ندارند طی تفاهم نامه همکاری با اداره کل فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و صنایع دستی زمینه آموزش مهارت برای آنان در زندان ها فراهم شده است.
مدیرکل زندان های استان فارس اظهار داشت: قوه قضائیه در راستای سند تحولی و تعالی، یکی از اولویت ها را حرفه آموزی و اشتغال زندانیان قرار داده است و هم اکنون60 درصد زندانیان در کارگاه های اشتغال و حرفه آموزی مشغول هستند.
ابراهیمی تصریح کرد: به منظور توانمندسازی زندانیان، سه سوله بزرگ کارگاهی توسط بنیاد تعاون زندانیان در زندان های مرکزی شیراز و داراب در حال ساخت می باشد که پس از تکمیل این کارگاه ها، تجهیز این کارگاه ها برای آموزش حرفه آموزی در رشته هایی که بازار کار دارند ضرورت دارد که در این زمینه به کمک خیرین نیاز داریم.
وی یادآور شد: کارآفرینانی که در زندان ها زمینه اشتغال برای زندانیان را فراهم کنند از معافیت مالیاتی برخوردار و به آنان وام کارآفرینی هم پرداخت می شود.
مدیرکل زندان های استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 400نفر از زندانیان آزاد شده به بانک های عامل برای دریافت وام های کارآفرینی معرفی شده اند و تاکنون تعداد قابل توجهی از زندانیان واجد شرایط از این تسهیلات بهره مند شده اند.
ابراهیمی ادامه داد: نرخ بازگشت مجدد افرادی که تسهیلات اشتغالزایی از زندان دریافت می کنند نزدیک به صفر است و این بیانگر آن است که با همت مسؤولین و خیرین برای اشتغالزایی زندانیان آزاد شده پس از آزادی باید تدبیر جدی شود.
وی با تأکید بر انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل زندان ها و مجمع خیرین افزود: برای آزادسازی زندانیان مالی و همچنین تأمین مسکن خانواده های زندانیان بی سرپناه، به حمایت و کمک خیرین نیاز داریم.
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز نیز ضمن قدردانی از فعالیت های صورت گرفته در زندان های استان گفت: مجمع خیرین آمادگی انعقاد تفاهم نامه همکاری با مجموعه زندان ها را دارد و تفاهم نامه بزودی منعقد می شود.
سیدعبدالرضا دستغیب اظهار داشت: با همت خیرین مجمع، تاکنون بیش از 10هزار و 500جلد کتاب به مجموعه زندان های شیراز اهدا شده است و تعداد 33نفر از زندانیان مالی و غیرعمد با کمک خیرین سراهای مهربانی از زندان آزاد شده اند و با همت خیرین مساعدت به این مجموعه تداوم می یابد.

 جامعه و خیرین به مسئولیت اجتماعی خود نسبت به اصلاح و تربیت مجرمان توجه بیشتری داشته باشند

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha