برگزاری کلاس‌های خودمراقبتی ویژه همسران و دختران زندانیان

در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی خانواده زندانیان، کلاس آگاه سازی و خودمراقبتی ویژه همسران و دختران زندانیان استان در کتابشهر شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان چهارمحال و بختیاری، مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان در حاشیه برگزاری این کلاس ها گفت: همسران زندانیان و فرزندان آنان و بویژه دختران در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند و برگزاری دوره های آگاه سازی و خودمراقبتی کمک می کند تا آنان برای مقابله با شرائط بحرانی آماده باشند.

مصطفی قادری افزود: خودمراقبتی شامل هر کاری است که برای حفظ سلامت خود، از نظر جسمی، ذهنی، معنوی، اجتماعی و احساسی انجام می شود. مراقبت از خود هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی برای کنترل سلامتی بسیار مهم است و باعث می شود احساس بهتری داشته باشید، بود. این کار نیازی به تعهد زمانی و هزینه زیادی ندارد. ولی نیاز به آموزش مقدماتی دارد.

قادری افزود: با کمک بهزیستی استان و با کمک از مشاورین و روانشناسان کلاس های آموزش آگاه سازی و خودمراقبتی دختران و همسران زندانیان استان برنامه ریزی و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی ضمن تشکر از مجموعه کتابشهر شهرکرد در راستای تهیه اقلام فرهنگی و فضای مناسب افزود: به شرکت کنندگان دوره علاوه بربسته محصولات فرهنگی ، سبد کالا تقدیم می شود.

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha