درخواست 2500 نفر از زندانیان ندامتگاه تهران بزرگ بررسی شد

 دادستان تهران به همراه هیات قضایی 200 نفری شامل معاونین، روسای نواحی و دادسراها، قضات اجرای احکام و دادستان‌های شهرستان‌های استان از اندرزگاه‌های مختلف ندامتگاه تهران بزرگ بازدید و با مددجویان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و رسیدگی به وضعیت قضایی مددجویان، علی صالحی دادستان تهران، به همراه هیات قضایی 200 نفری شامل معاونین، روسای نواحی و دادسراها، قضات اجرای احکام و دادستان‌های شهرستان‌های استان از اندرزگاه‌ها و سالن های مختلف ندامتگاه تهران بزرگ بازدید و با مددجویان دیدار و درخواست‌های قضایی آنان را بررسی کردند.

مدیر کل زندان‌های استان تهران هدف از بازدید دادستان و هیات قضایی را نظارت بر امور زندان و زندانیان برشمرده، اظهار داشت: قضات نواحی مختلف در این بازدید ضمن دیدار و گفتگو با تمام زندانیان ندامتگاه و بررسی درخواست های مددجویان، دستورات لازم صادر شد.

سیدحشمت اله حیات الغیب افزود: در این بازدید به درخواست‌های 2500 نفر از زندانیان مانند اعطای تسهیلات قانونی اعم از پابند الکترونیکی، مرخصی پایان حبس، آزادی مشروط رسیدگی شد و به زودی ابلاغ می‌شود.

مقام عالی زندان های استان تهران تصریح کرد: بیش از 85 نفر از مددجویان درخواست عفو داشتند که نسبت به ارسال پرونده های این اشخاص به مرجع صادر کننده رأی اقدام صورت گرفت و پس از بررسی‌های لازم تسهیلات قانونی به این افراد اعطاء خواهد گردید.

وی در خصوص بازدید مداوم قضات از زندان‌ها گفت: این بازدیدها به صورت مدون و دوره‌ای از سوی قضات شعبه تحقیق، بازپرسی، دادیاری و شعب اجرای احکام انجام می‌شود، ضمن این که قضات ناظر بر زندان هم به صورت مستمر در زندان حضور دارند.

حیات الغیب بیان داشت: مهمترین مباحث مطرح شده در این بازدیدها دادخواست اعسار از سوی زندانیان است که این درخواست‌ها مطابق مقررات به صورت خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

او در پایان گفت: مطابق آیین نامه سازمان زندان‌ها و در جهت کاهش جمعیت کیفری برای مددجویانی که حائز شرایط مرخصی پایان حبس هستند، اقدامات قانونی صورت خواهد گرفت.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha