کلاس‌های قرآنی در 17 رشته ویژه مددجویان ندامتگاه‌تهران بزرگ برگزار می‌شود

با هدف تقویت روحیه اعتقادی و اصلاح رفتار ، 1700 نفر از مددجویان، روزانه در دارالقرآن ندامتگاه تهران بزرگ مشغول فراگیری علوم قرآنی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان تهران، در اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی، روزانه محافل مختلف انس با قرآن و کلاس‌های آموزشی در دارالقرآن و سطح اندرزگاه‌ها برگزار می‌شود.

مدیر ندامتگاه تهران بزرگ هدف از برگزاری این کلاسها را گسترش معارف قرآنی، آشنایی با مسایل دینی، تقویت روحیه اعتقادی و اصلاح رفتار دانست و تصریح کرد: 1700 نفر از مددجویان در 12 رشته مشغول فراگیری علوم قرآنی هستند و این کلاس‌ها روزانه در دارالقرآن برگزار می‌شود.

مزدارانی با اشاره به تقویت فضای قرآنی و نهادینه شدن فرهنگ متعالی قرآن در بین مددجویان، اظهار کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی به طور منظم و بدون وقفه در کلیه اندرزگاه‌ها اجرا می‌شود. در این راستا واحد فرهنگی و تربیتی با سیاستگذاری مناسب و اولویت سنجی، جهت ساماندهی امور قرآنی یکی از روحانیون این مرکز را به به عنوان مسئول دارالقرآن ندامتگاه تهران بزرگ انتخاب نموده تا بر امور قرآنی واحد های مختلف نظارت کامل داشته باشد.

وی افزود: در این راستا روحانیون با حضور در اندرزگاه‌ها آزمون‌های اولیه قرآنی را بین مددجویان داوطلب و علاقمند برگزار نموده، از مبتدی تا پیشرفته طبقه بندی و ثبت نام می کنند.

مدیر ندامتگاه ادامه داد: عمده‌ترین فعالیت‌های دارالقرآن مجتمع در حوزه قرآنی شامل آموزش روخوانی، روانخوانی، حفظ موضوعی، صوت و لحن، ترتیل، تجوید، اذان، اقامه، مدیحه سرایی و ادعیه خوانی، سرود و تواشیح است که هم اکنون 1700 نفر از مددجویان در این کلاسها حضوری فعال دارند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha