برگزاری مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در ندامتگاه تهران بزرگ

همزمان با ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) و در راستای نهادینه کردن باورهای دینی مددجویان، مراسم عزاداری، نوحه خوانی و اجرای نمایش در سالن آمفی تئاتر واحد یک مجتمع با حضور کارکنان و مددجویان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، در ابتدای این مراسم مدیر ندامتگاه تهران بزرگ در سخنانی با اشاره به زندگی گهربار خانم فاطمه زهرا(س)، ایشان را الگویی مناسب برای نسل جدید عنوان نمود و بر شناسایی اهل بیت(ع) و مکتب آنها برای جوانان حاضر تاکید کرد.

مزدارانی با اشاره به فلسفه عزاداری برای اهلبیت، مهمترین اثر عزاداری را زمینه بازگشت و تجدید نظر در اعمال و رفتار افراد دانست و عنوان داشت: فلسفه اشک در مراسم اهل بیت(ع)، شستن دل های مومنان بوده، این اشکها لازمه شفاعت آن بزرگواران در روز قیامت است.

بنا به این خبر، در این مراسم که با حضور از واعظین و ذاکرین و نیز کارکنان و مددجویان، مراسم مرثیه سرایی و سخنرانی در آمفی تئاتر واحد شماره یک برگزار شده بود، گروه هنری ندامتگاه نیز به اجرای نمایش آیینی شهادت حضرت زهرا(س) پرداختند.

شایان ذکر است مطابق برنامه ریزی های انجام گرفته مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا (س) در کلیه اندرزگاه های مجتمع ندامتگاهی نیز برگزار گردید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha