بازدید امام جمعه شهر دیزیچه از اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی استان اصفهان

به مناسبت ایام فاطمیه امام جمعه شهر دیزیچه با حضور در اردوگاه و در جمع زندانیان در خصوص شخصیت والای حضرت فاطمه سخنرانی کرد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان اصفهان ، «حجت الاسلام صانعی» امام جمعه شهر دیزیچه ضمن حضور در اردوگاه و در جمع زندانیان زندگانی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را رمزواره‌ای برشمرد که از ابتدا با یک رمزی طلوع کرد، رمزواره زندگانی کرد و رمزواره از این دنیا رفته است.

وی ادامه داد: بطوریکه حتی امروز، قبری برای آن حضرت، نشان نداریم و این وجه رمزگانی و نمادین هم خواسته خداوند بوده است رمز و نقش والای زنان در جهان بینی اسلامی، در زندگانی ایشان نهفته است و از جنبه های مختلف بدان پرداخته می‌شود. نقش دختر پیامبر (ص)، همسر امام (ع) و مادر اولیاء (ع) که متعلق به ایشان است، سرحلقه معنویت و اتصال ملک به ملکوت است،همه انسان‌ها، نیازمند الگوگیری از شخصیت جامع ایشان هستند.

وی با یادآوری اینکه، متاسفانه مقتضیات آن روزگار پیشین اجازه نداده تا از حیات ایشان بهره کافی و وافی ببریم؛ خاطرنشان کرد با گذشت قرن‌های زیادی از شهادت آن حضرت، هنوز الگوی معرفتی ایشان ماندگار ست و اثرات تربیتی آن هنوز در فضای انقلاب و جامعه ایران قابل مشاهده است.

وی در ادامه گفت: هیچ انسانی به زندانی شدن کسی راضی نیست و زندان باید آموزشگاه خوبی ها باشد و هر کس به هر دلیلی که در زندان حبس می شود با توجه به امکانات و خدماتی که در زمینه های مختلف به خصوص فرهنگی در زندان ارائه می شود باید در مسیرهای اخلاقی قرار گرفته تا به رشد و هدف خود برسد.

وی با اشاره احادیثی از امام علی (ع) مددجویان را به ارزش وکرامت وشخصیت انسان توجه داد و تأکید کرد، ارزش و مقام انسانیت خیلی بالاتر این است که به خاطر اهداف پوچ و غیر انسانی بخواهیم گمراه شویم، خود را به غیر بهشت نفروشید.

در ادامه غلامحسن حبیبی مدیر اردوگاه ضمن تشکر از حضور امام جمعه شهر دیزیچه اظهار داشت: بازدید ائمه جمعه و سایر مسئولین ادارات و ارگانها از ندامتگاهها و حضور در بین مددجویان و محیط زندان نقش مهمی در تغییر نگرش افکار عمومی و شناخت صحیح از زندان و زندانی ایجاد می کند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha