برگزاری جشن یلدا در کانون اصلاح و تربیت اصفهان

باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه اصفهان یلدایی متفاوت را برای مددجویان کانون اصلاح و تربیت اصفهان رقم زد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان اصفهان، جشن یلدا با همکاری باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان و شرکت سنجابک اصفهان و با حضور کاردان پور از دفتر تبلیغات اسلامی در کانون اصلاح و تربیت اصفهان برگزار شد.

هادی لام رئیس مجتمع ندامتگاهی ضمن اعلام این خبر بیان داشت: جشن شب یلدا یک جشن آریایی است که از ۷ هزارسال پیش تاکنون در میان ایرانیان برگزار می‌شود.

این جشن‌ها همه ساله در کانون اصلاح و تربیت استان اصفهان برگزار می‌گردد و امسال نیز با محوریت حضرت فاطمه زهرا (س)و پرداختن به سیره زندگی این بانوی مکرمه اسلام برگزار شد.

در جامعه‌ی کنونی ما، تلاش دشمن رخنه در ذات و سیرت پاک زنان است اما نمی‌داند که ذات وجودی یک زن دارای بعد روحانی و معنوی بوده به راحتی از بین نمی‌رود.

وی عنوان کرد: دشمن، عفت و حجاب یک زن را محدودیت می‌خواند، زیرا نگاه سالم ندارد و از انسانیت فاصله گرفته و تابع ارزان فروشی‌ است و این درحالی است که خداوند از صفات خود در روح انسان دمیده و زن را منبع امید به زندگی و خانه‌ی امید می‌داند.

هادی لام ابراز کرد: وظیفه‌ی زنان حفظ این امانت و موهبت الهی و ابلاغ صفات حضرت زهرا(س) به نوجوانان و جوانان است؛ زیرا این افراد به عنوان میراث‌دار صفات فاطمی در جامعه هستند و لازم است نسبت ساحت مقدس حضرت زهرا (س) و سیره‌ی ایشان شناخت داشته باشند.

وی در پایان گفت: وظیفه‌ی ما ابلاغ سیره‌ی حضرت زهرا(س) به جوانان و نوجوانان به زبان خودشان است؛ همانطور که امروز داستان‌ها و رمان‌های مختلف در جامعه پررنگ شده سیره‌ی اهل بیت نیز باید تجلی یابد و پررنگ شود که برای تحقق این امر همکاری همه جانبه نیاز است.

سفره آرایی سنتی به روشهای ساده و کم هزینه در کانون اصلاح و تربیت با همکاری مددجویان و خادمین حرم رضوی،برگزاری جشن یلدا با مجریان توانمند استان ، بیان آیین و رسوم شب یلدا،پذیرایی و اهدای جوایز به نفرات برتر مسابقات قرانی ،ورزشی(جام یلدا) و فعالان نماز ، از برنامه های اجرا شده در این جشن بود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha