آزمون مهارت‌آموزی سازمان فنی و حرفه‌ای در زندان مرکزی مشهد برپا شد

با هدف توسعه مهارت آموزی و ایجاد زمینه های اشتغال تعداد ۳۹۳ نفر از زندانیان مرد و زن زندان مرکزی مشهد پس از فراگیری تخصص های لازم در آزمون سازمان فنی و حرفه ای شرکت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان رضوی، اسماعیل زادگان مدیر زندان مرکزی مشهد ضمن بیان مطلب فوق افزود : اشتغال و نداشتن درآمد یکی از دلایل گرایش مجرمین به بزه محسوب می شود . نداشتن مهارت نیز زمینه‌های بیکاری که از دلایل گرایش به جرم است را فراهم می‌کند. لذا مساله حرفه‌آموزی دراین مجموعه مورد اهتمام ویژه قرار گرفته است.

اسماعیل زادگان ادامه داد یافته ها بیانگر این مطلب است که سرمایه‌گذاری در این حوزه آمار بازگشت زندانی به چرخه جرم را به شدت کاهش خواهد داد.

وی افزود: از تعداد۳۹۳ نفر زندانی شرکت کننده در این آزمون تعداد ۲۰۵ نفر زندانی مرد بوده و ۱۸۸ نفر نیز شامل زندانیان زن بودند.

شایان ذکر است این آزمون در ۱۵ رشته مختلف نظیر آشپزی سنتی ، تولیدات چرمی دست دوز ، سوخت نگار چوب ، پیرایش ، گلیم بافی ، خراطی ، نقاشی ساختمان برقکاری ساختمان برگزار شد که برای قبول شدگان گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای صادر خواهد شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha