نشست تعاملی مدیرعامل بانک تجارت سیستان و بلوچستان با مدیرکل زندان‌های استان

در راستای ایجاد تعامل و فراهم ساختن زمینه ایجاد اشتغال مددجویان در هنگام آزادی با استفاده از اعتبارات تخصیص یافته در این حوزه و همچنین اخذ تسهیلات و توسعه خدمات رفاهی کارکنان زندان های استان فریدون لکزائی مدیرعامل بانک تجارت استان به اتفاق کارشناسان با حضور در سالن کنفرانس اداره کل با محمدحسین خسروی مدیرکل زندان های استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان سیستان و بلوچستان، خسروی ضمن خوش آمدگوئی به مصوبات ستاد سازمان در حوزه اشتغالزائی مددجویان اشاره کرد و افزود:تکلیف و اولویت مهم سازمان زندان ها ایجاد توسعه کمی و کیفی اشتغال زندانیان است و پرداخت تسهیلات و اعتبارات لازم در جهت ایجاد اشتغال زندانیان در پنج بانک برابر اعلام سازمان معرفی شده که بنا به درخواست مددجو و با توجه به دستورالعمل ها مددجویان پس از ارائه درخواست و ارائه مدارک لازم جهت معرفی به بانک ها برای برخورداری از تسهیلات بانکی معرفی می گردند. متاسفانه تعداد زیادی از مددجویان بواسطه نداشتن ضامن قادر به اخذ تسهیلات نیستند و این امر تا حدودی باعث بروز مشکلاتی برای جامعه هدف شده است به گونه ای که برچسب زندانی تا حدودی مانع از ضمانت افراد برای مددجویان می شود و نیاز به اخذ تدابیر لازم دارد.
وی در ادامه گفت:بنیاد تعاون زندانیان یاریگر زندان ها در بحث اشتغال و حمایت از خانواده زندانیان بوده و این حوزه به تنهائی نمی تواند زمینه اشتغال برای همه زندانیان فراهم کند و نیاز است از مسیرهای دیگر از قبیل بخش خصوصی ،سازمان ها و... مشارکت داشته باشند و ورود کارفرماها می تواند تا حدودی گره گشای کار اینگونه افراد باشد که نمی توانند با توجه به عدم داشتن ضامن با دریافت وام زمینه اشتغال مددجو را فراهم سازند آن هم لازمه اش متعهد بودن فرد کارفرما با توجه به اخذ اعتبار لازم در مسیر ایجاد اشتغال و نگهداشت مددجو باشد که باید با کار کارشناسی همراه شود.
مدیرعامل بانک تجارت استان باقدردانی از توجه ویژه سازمان به نادمین و خانواده های آنان،گفت:قانون و دستورالعمل ها بانکی در مسیر ایجاد نظم و اصلاح برخی از امور در حفظ و تضمین سرمایه است ولی تلاش خواهیم کرد نهایت همکاری در مسیر تحقق این بستر را فراهم کنیم تا مددجویان بتوانند با دریافت تسهیلات زمینه اشتغال خود و خانواده شان را فراهم کنند .
در پایان نیز پیرامون اعطاء برخی تسهیلات و خدمات به کارکنان مطالبی مطرح گردید و مقرر شد تا کارشناسان دو طرف طی نشست های تخصصی با یگدیگر به تبادل نظر و ارائه راهکارهای مناسب در مسیر رفاهیات کارکنان داشته باشند .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha